חיפוש

פתרונות לאבנית בדוד

מכירים את זה שאתם פותחים את הברז של המים החמים, והם מסרבים להגיע? אם קרה מצב כזה, הדבר מרמז על תקלה בדוד. אחת התקלות הנפוצות בדוד היא הצטברות של אבנית על גבי דפנות הצינורות המובילים את המים אל הדוד וממנו. עם זאת, אל חשש – גם אם בדוד שלכם הצטברה אבנית, יש דרך לתקן זאת ואף למנוע זאת מראש!

 

איך האבנית מפריעה לפעילות של הדוד?

המים בישראל מכילים, בין היתר, גם מינרלים ומלחים שונים. במקום בו המים מתחממים (כמו בדוד למשל), המינרלים והמלחים שבמים נהפכים בתהליך כימי לכדי חומר מוצק, שנדבק לדפנות הצינורות שמשמשים להובלת המים לדוד וממנו, וכן למקומות שונים בדוד (כמו לגוף המתכת עצמו).

לאורך זמן, האבנית מצטברת ונהיית קשה ומוצקה יותר, ומונעת מעבר מהיר של המים. כמות רבה של אבנית יכולה לגרום לנזקים שונים לדוד – כמו נזילות, התפוצצות הצינורות והצפות. לכן חשוב להיות מודעים לבעיה ולטפל באבנית בצורה יסודית.

 

ניקוי האבנית בדוד

כאמור, היווצרות אבנית בדוד היא גורם בעייתי ביותר, ומונעת מהדוד לתפקד כראוי (ואף מסבה לו נזק רב). בעת הצטברות שכזאת, הפעולה הטובה ביותר לשמירה על תקינותו של הדוד הוא ניקוי האבנית. את האבנית ניתן לנקות בעזרת חומר בעל חומציות גבוהה, שממיס את האבנית ודואג שהדוד יחזור למצבו הרגיל.

ניקוי האבנית מתבצע במספר שלבים עיקריים – תחילה יש לנתק את זרם המים וזרם החשמל בבית. שנית, יש לרוקן את מיכל המים (אך יש לחכות עד שהמים שבתוכו יתקררו, במידה ואתם מעוניינים להימנע מלקבל כוויות ממים רותחים). לאחר ריקון המיכל, יש להשתמש בחומר החומצי ולהמיס את האבנית.

חשוב לציין שניקוי האבנית אינה פעולה שמומלץ לבצע לבדכם, אלא יש להזמין טכנאי דודים מוסמך שיבצע זאת עבורכם. הטכנאי ינקה את האבנית בצורה יסודית ומקצועית, והוא מוסמך להתעסק עם החומרים החומציים שאינם מומלצים למגע של ידיים שאינן מיומנות מספיק.

 

מניעה מראש של הצטברות אבנית

אמנם ניתן לנקות אבנית גם לאחר שהיא כבר הצטברה בדוד, אך הפעולה הטובה והמומלצת ביותר היא נקיטת צעדים מניעתיים מראש – על מנת שלא תצטרכו להתמודד עם בעיית האבנית כלל.

הדרך האפקטיבית ביותר למניעת אבנית היא תחזוקה וניקיון שוטפים של הדוד, בערך פעם או פעמיים בשנה – כאשר ניקיון הדוד ימנע הצטברות ממושכת של אבנית. דרך נוספת היא שימוש נכון וחכם בדוד שלכם – כל עוד לא תשאירו אותו דולק מעבר לנדרש, כמות האבנית שתצטבר תהיה קטנה יותר (אך מומלץ לשלב זאת עם תחזוקה שוטפת של הדוד, שכן בסופו של דבר האבנית תצטבר).

בנוסף, תוכלו לקנות מסנן אבנית, שעלותו נעה בין 350 ל- 500 ₪. מסנן האבנית פועל ביעילות, אך אינו מהווה תחליף לתחזוקה וניקיון שוטפים של הדוד.

 

דוד על הגג

אולי תאהבו גם את

שטיחים יפים
מצעד השטיחים היפים בישראל

השטיחים המרהיבים והססגוניים הנמצאים בבתים של ישראלים רבים תפסו מקום של כבוד בתחום העיצוב הביתי, כשהם מהווים שילוב מנצח בין עיצוב מיוחד לבין יצירת אווירה

קראו עוד »