חיפוש

טיפים לתאורה יעילה לבית

לא משנה כמה תשקיעו בעיצוב החללים השונים ברחבי ביתכם, אם לא תשכילו להאיר אותו בצורה יעילה, כל ההשקעה למעשה ירדה לטמיון. אך בעוד רבים מאיתנו מודעים לחשיבות של בחירת תאורה נכונה מבחינת סוג הנברשת, גוון הנורה והעוצמה שלה, לא פחות חשוב למקם את התאורה בצורה נכונה בכדי להגיע ליעלות מרבית. המשיכו לקרוא בכדי ללמוד עוד על נושא חשוב זה.

 

חשיבות מיקום התאורה במטבח

בראש ובראשונה המטבח משמש לבישול ואפייה של דברי מאכל. באופן טבעי, פעולות אלו כרוכות בשימוש בכלים חדים, ועבודה עם חומרים בטמפרטורות גבוהות ועל כן מעבר לעניין האווירה הנעימה שמשרה תאורה נכונה, במטבח בראש ובראשונה לתאורה טובה יש ערך בטיחותי.

על כן, מעבר לגוף התאורה המרכזי באמצע תקרת המטבח חשוב מאוד לשלב תוספות של תאורה באזורים הבאים:

  • מעל הכיריים – שלבו נורות ספוטים שקועות או תאורה צמודת תקרה.
  • מעל הכיור – ניתן לשלב גם גוף תאורה תלוי שיוסיף אופי למטבח ויסייע לכם בעת שטיפת כלי אוכל ופירות וירקות.
  • מעל האי במטבח – רבים מאיתנו משתמשים באי המטבח לחיתוך והכנה של האוכל לקראת הבישול. יחד עם זאת, בנוסף לערך הפונקציונלי של תאורה מעל לאי, ניתן לשלב מספר גופי תאורה דקורטיביים ליצירת מראה מרשים ומזמין במיוחד.

 

מיקום התאורה בחדר השינה

חדר השינה הוא מקום ההירגעות העיקרי שלנו אחרי יום ארוך של עבודה ועל כן, לרוב ניתן לחשוב שאין בו צורך לתאורה מרובה. יחד עם זאת חשוב מאוד למקם שני גופי תאורה משני צידי המיטה. גופי תאורה אלו יכולים לשמש תוספת לתאורה המרכזית של החדר בעת קריאה או לחלופין, לסייע לכם להדליק את האור בקלות ובנוחות באמצע הלילה מבלי לגשש בחושך אחרי המתג של התאורה המרכזית.

 

מיקום התאורה בסלון

בדומה לחדר השינה, גם הסלון משמש בעיקר לפעילות רגועה של שעות הפנאי. מבחינת תאורה, הסלון הוא מעין קנבס פתוח שבו ניתן להתנסות ולנסות מגוון שילובים שונים של גופי תאורה שכן הפונקציה העיקרית של תאורה בסלון היא יצירת אווירה נינוחה ומזמינה.

נסו למשל לשלב נורות לד מאחורי הטלוויזיה, להתקין גופי תאורה קטנים שכל תפקידם הוא להאיר פריטים דקורטיביים, שלבו מנורות עומדות גדולות ומרשימות ונברשות בעיצובים ייחודיים שנתלות מן התקרה ומהוות קישוט לכל דבר.

 

החשיבות של מיקום התאורה בחדר העבודה

בניגוד לצרכי התאורה בסלון ובחדר השינה, התאורה בחלל העבודה באה לענות על מספר צרכים מאוד ספציפיים. לתאורת התקרה במרכז החדר, בחרו גוף תאורה אשר מתאים לנורות חזקות במיוחד. כמו כן שלבו גופי תאורה נמוכים יותר מעל כל חלל בו אתם שוהים זמן רב בעת העבודה, סמוך לספה בה אתם קוראים, מעל שולחן העבודה וכו.

תאורה טובה אינה עניין מסובך, אך היא בהחלט עניין חשוב. השקיעו בבחירת גופי תאורה איכותיים ומעוצבים והקפידו על מיקום נכון של גופי התאורה השונים על מנת להנות מבית מעוצב, מואר ונעים.

תאורה יעילה לבית

אולי תאהבו גם את

שטיחים יפים
מצעד השטיחים היפים בישראל

השטיחים המרהיבים והססגוניים הנמצאים בבתים של ישראלים רבים תפסו מקום של כבוד בתחום העיצוב הביתי, כשהם מהווים שילוב מנצח בין עיצוב מיוחד לבין יצירת אווירה

קראו עוד »