חיפוש

שאלות שקריטי לשאול לפני הצטרפות לפוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון היא מכשיר פיננסי שמיועד לחיסכון לטווח הבינוני. מדובר במכשיר השקעה בשוק ההון שבו הלקוח בוחר את מסלול ההשקעה המתאים לו, לפי רמת הסיכון שהוא מעוניין בה, ומנהלי ההשקעות של חברת הביטוח מנהלים עבורו את החיסכון, כאשר המטרה היא לצבור תשואות כמה שיותר גבוהות.

 

האם פוליסת חיסכון היא ביטוח?

על אף שפוליסת החיסכון מנוהלת על ידי חברות הביטוח, היא אינה מוגדרת כביטוח – היא לא חיסכון לפנסיה, היא לא ביטוח חיים והיא לא פיקדון הצובר ריבית. כלומר, פוליסת חיסכון היא כלי לחיסכון והשקעה בלבד, ללא רכיב ביטוחי כלשהו.

 

מהם היתרונות של השקעה באמצעות פוליסת חיסכון?

  • נזילות הכספים הצבורים

כאמור, פוליסת חיסכון היא איננה מוצר פנסיוני, וככזאת, היא איננה נעולה, אלא נזילה. כך, במקרה של השקעה באמצעות פוליסת חיסכון, תוכלו למשוך את הכספים בכל שלב. השקעה בפוליסת חיסכון מאפשרת לכם למשוך את הכסף בכל עת שתרצו, ללא נקודות יציאה מוגדרות או קנסות.

 

  • גמישות בסכומי ההפקדה

בשונה מצורות חיסכון אחרות, השקעה דרך פוליסת חיסכון נחשבת לגמישה, זאת בשל העובדה שהלקוח לא נדרש להתחייב על מספר ההפקדות או על סכומם. כלומר, ניתן להפקיד סכום משתנה מדי חודש, בהתאם למצבכם הכלכלי הנוכחי.

 

  • גיוון באפיקי ההשקעה

פוליסות חיסכון יכולות להשקיע במגוון של נכסים – סחירים ולא סחירים. בין הנכסים הלא סחירים ניתן למנות את הבאים: תשתיות, קרנות השקעה פרטיות ונדל"ן. נכסים לא סחירים מאופיינים בכך שהם פחות רגישים לתנודות בשוק ההון. פוליסת חיסכון טובה היא כזאת שמשלבת נכסים לא סחירים, יחד עם סחירים, באופן שישמור על יציבות התיק מפני תנודות בשוק ההון.

 

  • דחיית תשלום המס

אחד היתרונות המרכזיים של פוליסות חיסכון הוא האפשרות לדחות את תשלום המס. שלא כמו בהשקעות אחרות, שבהם התשלום במקרה של מכירת נייר ערך הוא מידי, במקרה של השקעה דרך פוליסת חיסכון, תשלום המס נדחה למועד משיכת הכסף. בהתאם לכך, אפקט ריבית דה – ריבית בהשקעה דרך פוליסת חיסכון הוא משמעותי ביותר.

דולרים

איזה גופים מציעים השקעה בפוליסות חיסכון?

כאמור, פוליסות החיסכון משווקות דרך חברות הביטוח, במגוון תוכניות השקעה שונות:

 

השקעה בפוליסת חיסכון, כמה זה עולה?

עלות ההשקעה בפוליסת חיסכון היא בעצם דמי הניהול המשולמים לחברת הביטוח. מדובר בדמי ניהול שנתיים, ממוצע דמי הניהול עומד על כ- 1%. ככל שסכום ההפקדה יורד – דמי הניהול עולים.

 

לסיכום

השקעה דרך פוליסת חיסכון היא אפיק השקעה מומלץ ביותר – הוא בעל יתרונות רבים, כמו למשל נזילות הכספים, גמישות במועדי ובסכומי ההפקדה, ואפשרות לנטילת הלוואה על חשבון החיסכון. בנוסף, המשקיעים בפוליסת חיסכון נהנים ממספר הטבות מס, אשר יכולות לחסוך עשרות אלפי שקלים.

קופה

אולי תאהבו גם את