חיפוש

האם נדרשת חתימת ערבות למשכנתא?

לקיחת הלוואה היא עסקה משמעותית גם עבור הלווה אך גם עבור הבנק ועל כן, קיימים ערבים להלוואות ולעסקאות שעושה הבנק עם לווה אשר נותנים לבנק

עוד אמון בלווה.

אך האם זאת נדרש בלקיחת משכנתא?

 

ערבים זה לזה

ערבות היא חתימה של אדם על מסמך אשר הופך גם אותו לאחראי על מה שהוא ערב לו, באם מדובר בהלוואה, הערב בעצם חותם שהוא גם לוקח אחריות על הלוואה שלוקח אדם אחר. עצם החתימה שלו מרגיעה את הבנק שמדובר בלווה אמין, שכן הערב לא היה חותם אם כך היה הדבר, אך מכניסה את הערב למצב עתידי שבו יצטרך הוא להחזיר את ההלוואה באם מי שהוא ערב לו לא יעשה זאת כראוי.

 

ערבות במשכנתא

לא בכל משכנתא או בכל בנק נדרשת חתימת ערבות על מנת שיוכל הלווה לקבל אותה, ומה שהיה נפוץ מאוד בעבר כבר נראה פחות בימים אלו. אך עדיין יכול הבנק לדרוש חתימת ערבות עבור משכנתא כתנאי לקבלת הזכאות אליה. נראה זאת בצורה נפוצה במקרים בהם אחוז המימון של הבנק הוא המקסימלי (75 אחוזי מימון). בגלל שמדובר בסכומים ענקיים, חשוב לבנק לקבל גם ערבות על ההלוואה.

 

ערבות במקביל לשעבוד

חתימת הערבות נראית מיותרת בקיום משכנתא בשל העובדה כי יש כבר סוג של ערבות שמבטיחה לבנק שיהיה בסדר עם ההלוואה שלו והיא הנכס שעבורו נלקחה המשכנתא. כביכול, באם לא ישלם הלווה את חובותיו, יוכל הבנק בוודאות להחזיר אותם במכירת הנכס. אך הבעיה שערכן של דירות יכול לרדת, שינויים במחירי הנדל"ן יכולים להתקיים ואלו ישפיעו מאוד על היכולת של הבנק להחזיר את החוב במקרה שהלווה לא יעשה זאת וכאן, נכנסים הערבים.

 

מי הם הערבים?

בהמשך לכך שהבנק בכלל מבקש חתימת ערבות על המשכנתא, הוא בכלל לא פראייר וחשוב לו גם זהותו של הערב. קודם כל שיהיה איזה שהוא קשר בין הלווה של המשכנתא למי שערב לו, לא כל אחד יכול לקחת ערבות על משכנתאות של אנשים, וכן, יכולה להיות התחשבות בכל מיני מאפיינים אחרים כדוגמת גיל הערב, מצבו הפיננסי (להראות שהוא בכלל יכול להיות ערב ולהחזיר הלוואה בעת הצורך) ומאפיינים נוספים בהתאם לבנק שדורש זאת ולעסקה שעל הפרק.

אמנם לא כל משכנתא דורשת חתימת ערבות, אך בהחלט יכול להיות שדווקא אתם כן תצטרכו אותה על מנת להיות זכאים לקבל הלוואת משכנתא. תוכלו להתייעץ עם המומחים של https://mashkanta-til.co.il ולהבין האם כדאי לכם, מה אתם צריכים לעשות וכל שאלה אחרת בנושא חתימת ערבות של משכנתא, גם בצד של ערבים וגם בצד של אלו המבקשים משכנתא ונתקלים בדרישה הערבות. חשוב להבין על מה אתם חותמים ולא להכניס עצמכם למקומו שלא תוכלו לצאת מהם.

בית ומחשבון

 

אולי תאהבו גם את