חיפוש

סודות טיפים וכל מה שבאמת צריך לדעת על הסכמי ממון

הסכמי הממון הם חלק משפטי, שאינו מחייב, מהליכי נישואין. מטרת הסכם הממון היא להסדיר בין בני זוג עתידיים, שצפויים להתחתן, פרטים שונים שעלולים לצוץ לאחר הנישואין: כסף, רכוש ואף מגורים וחינוך ילדים. רוצים לשמוע סודות וטיפים בנושא? הנה כל מה שבאמת צריך לדעת על הסכמי ממון.

 

נוטריון והסכמי ממון

המילה נוטריון מעוררת קונוטציה לעולם המשפט. נוטריון הוא עורך דין, שקיבל אישור מהמדינה להתעסק במסמכים משפטיים מסוימים, אותם הגדירה המדינה. ההתעסקות של הנוטריון במסמכים אלו כוללת את אישורם, עריכתם ואימותם. בין ההסכמים שהחוק מגדיר, הסכם ממון הוא אחד המסמכים שמצויים בתחום סמכותו של הנוטריון.

במידה וזוג כלשהו שוקל חתימה על הסכם זה, עליו לנהל את התהליך מול נוטריון מוסמך. לנוטריון יש מספר תפקידים בעריכת הסכם הממון. עליו לוודא כי הזוג שמולו אכן מתכוון להתחתן, או להבין האם הזוג מעוניין לנהל חיים משותפים ללא חתונה, מה שיצריך חתימה על מסמך שונה.

 

איך מקבלים אישור להסכם?

ישנה פרוצדורה מסוימת שלאחריה ניתן לקבל אישור משפטי להסכם. הנוטריון מחויב להקריא את ההסכם לבני הזוג בשפת האם שלהם לאחר עריכתו. לאחר מכן, יחתום כל אחד מבני הזוג על ההסכם, מה שהופך אותו באותו הרגע למחייב. לאחר השלב שמבצעים בני הזוג מול הנוטריון, יש להגיש את המסמך לאחד מבתי הדין הדתיים שמוסמכים לאישור הסכם כזה, או לבית דין לענייני משפחה. חתימת בית הדין על המסמך תהווה את האישור האחרון להסכם.

 

מתי הסכם ממון לא קביל?

מכיוון שמדובר בהסכם משפטי לכל דבר ועניין, ישנם מקרים בהם ההסכם, על אף חתימתו, לא יהיה קביל בבית המשפט. למשל, הסכם שנחתם שלא בפני נוטריון מוסמך לא יהיה קביל בבית המשפט, כמו גם כאשר ההסכם אינו מקבל את החותמת של אחד מבתי הדין שהזכרנו מקודם.

בנוסף, במידה וזוג כלשהו שחתם על הסכם מול נוטריון, אך ביצע לאחר מכן שינויים בעל פה שמוכרים רק לזוג, הרי שההסכם לא יהיה קביל. במידה ומדובר על זוג לא נשוי, שלא הייתה לאף אחד מבני הזוג כוונה מלכתחילה להתחתן והזוג לא חתם על הסכם לחיים משותפים, הסכמם לא יהיה קביל גם כן.

 

ההסכם החזק ביותר בנישואין

במידה ולא ידעתם, הסכם הממון נחשב להסכם החזק ביותר שזוג נשוי יכול לחתום עליו. הוא גובר מבחינת ההעדפה המשפטית שלו על כל סוג אחר של הסכם או מסמך כתוב שבני זוג חתמו עליו, כך שחשוב להיות בקיא בפרטי ההסכם ובטוח בחתימתו.

 

שימו לב לפרטים הקטנים

חתימה על הסכם ממון היא לא עניין של מה בכך. יש לה חשיבות ומשמעות בכל הנוגע לחיי הנישואין ולמחויבויות הכלכליות והמשפחתיות הקשורות בכך. שימו לב לפרטים שנראים שוליים, כמו עבודה מול נוטריון ובתי המשפט, כדי שלא ימצא דופי בהסכם שלכם.

הסכמי ממון

 

אולי תאהבו גם את