חיפוש

עברתי תאונת עבודה שלא במסגרת העבודה – מה עליי לעשות?

החוק מגדיר מהי תאונת עבודה וכיצד ניתן לתבוע פיצויים מהביטוח הלאומי ומחברות הביטוח. האם ניתן לתבוע תאונת עבודה שלא במסגרת העבודה? מה צריך לעשות?

על כך במאמר הבא.

 

ההגדרה של תאונת עבודה

על פי החוק כל אדם שנפגע במהלך עבודתו, במקום העבודה, בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה ובזמן העבודה, רשאי לתבוע את הביטוח הלאומי עבור אובדן כושר עבודה זמני, נכות צמיתה, עבור ההוצאות הרפואיות, אובדן כושר השתכרות ופיצוי דמי מחלה.

תאונת עבודה מתרחשת כאשר נופל בעבודה ציוד כבד, נופלים מגובה, מחליקים, נפגעים מציוד מסוכן, פגיעה מתוך רשלנות של המעסיק או העובד, תאונת דרכים מהבית לעבודה או מהעבודה לבית, תאונת דרכים בזמן העבודה בעת חלוקת סחורה או פגישה עם לקוחות וכן הלאה.

כאשר מדובר באדם שעבר תאונת עבודה שלא במסגרת העבודה, הכוונה לאדם שנפגע מתאונת דרכים בדרך או בחזרה מהעבודה ולא סטה מן הדרך לענייניו האישיים למעט מקרים כמו הסעת ילדיו למסגרת החינוכית, נסיעה לבית הכנסת וכד'.

 

מה צריך לעשות כאשר עוברים תאונת עבודה?

במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה יש לגשת ישירות לקבלת טיפול רפואי ולשמור את כל המסמכים הרפואיים כי הם אלו שיוכיחו שעברתם תאונת עבודה ולא תאונת דרכים רגילה. בין היתר יש לאסוף קבלות עבור מרשמי תרופות, קבלות על הנסיעות למוסד הרפואי וקבלות עבור טיפולים נוספים והוצאות אשפוז, אמבולנס וכד'.

בשלב הבא, יש ליידע את המעסיק על התאונה והוא ימלא טופס עבור הביטוח הלאומי על מנת לתבוע ביטוח נפגעי עבודה. יש לקבל אישור מהמשטרה לאחר שדיווחתם על התאונה ולפנות לעורך דין תאונות עבודה כדי לקבל סיוע בתביעה.

 

את מי תובעים על תאונת עבודה?

בראש ובראשונה התביעה מוגשת לביטוח הלאומי על מנת לקבל תשלום עבור אובדן כושר עבודה ופיצוי עבור ההוצאות הרפואיות והנזקים. על מנת למצות את כל הזכויות יש לתבוע במקביל את הביטוח הפרטי. כיצד תדעו אם אתם מכוסים בביטוח פרטי? ניתן היום להיכנס לאתר של הר הביטוח ולבדוק את הביטוחים שאותם רכשתם במסגרת העבודה או באופן פרטי.

לאחר מכן יוצרים קשר עם החברות המבטחות ובודקים את אופן הגשת התביעה והאם אתם מכוסים. כדי לחסוך בזמן ובבדיקה מתישה ניתן לקבל סיוע מסוכן הביטוח שיבדוק עבורכם את הפוליסות וינחה אתכם מה לעשות. ייתכן ויש לכם פוליסת תאונות אישיות, פוליסת אובדן כושר עבודה או פוליסה פנסיונית מהן אתם יכולים לתבוע תאונת עבודה בנוסף לביטוח הלאומי.

במקרה כזה תוכלו לקבל פיצוי מהביטוחים השונים. במקרה והתאונה לא תיחשב כתאונת עבודה תוכלו לתבוע באמצעות עורך דין את חברות הביטוח על נזקי גוף על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים.

דורך על מסמר

אולי תאהבו גם את

כסף ראשית
הר הכסף

  מי ששומע בפעם הראשונה את צמד המילים "הר הכסף"  מעלה בדמיונו לו פנטזיה שילדים וילדות מפנטזים, משהו בסגנון של עץ שוקולד, בית ממתקים ועוד..

קראו עוד »