חיפוש

ביטוח מקיף לרכב – מה החשיבות שלו ומה גובה הפיצוי בתאונת טוטאלוס

בין אם אתם נוהגים ברכב קטנצ'יק וחמוד, או שמא אתם מאחורי הגה של רכב SUV מפנק, אתם צריכים ביטוח רכב.

למעשה, ישנם סוגי ביטוחים מסוימים, שבלעדיהם לא ניתן חוקית לנהוג על הכבישים.

אז, בואו נדבר על ביטוחים לרכבים, עסקאות רכישת רכבים ומה שבין לבין.

קודם כל והכי חשוב, אתם מודעים לכך שאתם חייבים להיות מצוידים בביטוח חובה על פי החוק, נכון? אם עדיין לא, אז אנחנו שמחים להיות הראשונים שאומרים לכם את הדבר הבא – אם אתם לא רוכשים ביטוח חובה לרכב, אתם עוברים עבירה על החוק. מעבר לכך שאתם עוברים עבירה חמורה, אתם גם צריכים לזכור שאתם לא מבוטחים.

 

ביטוח חובה, ביטוחים מקיפים לרכבים ומה שבין לבין

שימו לב, ביטוח חובה מגן על פגיעות גוף, חלילה ולא עלינו. במקרים מסוימים, תאונות דרכים יכולות להוביל לפציעות חמורות, אף אחד לא צריך לספר לכם על כך, אלו לא חדשות. אם כך, ביטוח חובה הוא – חובה! כעת, בואו נדבר על ביטוח מקיף לרכבי סקודה ורכבי אודי, פולקסווגן וכל רכב אחר.

בשורה התחתונה, הכי חשוב שתהיו מבוטחים כשאתם על הכבישים. זאת, משום שאף אחד לא יודע מה צופן לו המחר. ברגע שאתם יוצאים מהבית, אתם חשופים לאי-אלו סיכונים כאלו ואחרים. מאחר שכל אחד מאיתנו היה מעדיף שלא להסתבך במובן כזה או אחר, ביטוחים הם המענה בעבור הכיסוי שאתם צריכים.

 

השקט הנפשי: מה יספק לכם ביטוח מקיף מלבד הגנה ביטוחית?

כמובן, מעבר לכיסוי כלכלי ורפואי, תמיד חשוב לזכור את הפרט הבא – אנשים מבוטחים הם אנשים רגועים יותר. ברגע שאדם יודע שהוא מבוטח על הכביש (או בכל סיטואציה אחרת), הוא אוטומטית נעשה רגוע ושלוו יותר, הוא יודע שיש מענה במקרה של בעיה. דמיינו לרגע עם עצמכם את הסיטואציה הבאה:

רכשתם רכב בסכום לא מבוטל של כסף, אבל החלטתם לבטח את הרכב בביטוח חובה ובביטוח צד ג' בלבד. מה יקרה? סביר להניח שאתם תהיו ערים לכל צליל ורחש שמתרחשים בשכונה, אתם כל הזמן תהיו ערניים ותפחדו שמא מישהו "יתעסק" עם הרכב שלכם. ביטוח מקיף לרכב הוא מה שיבטיח לכם שקט נפשי, זו השורה התחתונה.

 

הפעלת ביטוח: באילו מקרים הביטוח המקיף נכנס לתוקפו?

בין אם מדובר בחלילה תאונת טוטאלוס, או שמא מדובר בענייני נזיקין, גניבה ופריצה, נזקי טבע ועוד, אתם מכוסים ברוב המקרים האלו. ביטוח מקיף מכסה אתכם כמעט בפני כל דבר שיכול להתרחש בכביש, או שמא בזמן שהרכב חונה בחניה.

אגב, כשמדברים על נזיקין ונזקי טבע, מדובר גם על שאריות פסולת בנייה שנופלת על הרכב מאתרי בנייה. זאת למשל, היא תאונה אשר מכוסה על ידי הביטוח המקיף והיא מוגדרת בתור תאונת נזיקין. מאידך, לא פעם מתרחשות כל מיני תאונות בעקבות נזקי מזג האוויר, כמו מקרים של הצפות מים.

 

האם רכב מוצף מים מכוסה בביטוח המקיף?

אכן כן, נזקי מזג האוויר, כמו שכבר אמרנו כאן למעלה, אכן מכוסים בביטוח המקיף שלכם על רכבכם. אמנם הצפת מים ברכב לא מוגדרת בתור תאונה, אבל היא מכוסה בכל מקרה תחת הביטוח המקיף שלכם. זוכרים שבחורף 2020 היו בישראל הצפות מים ורכבים רבים ניזוקו עד כדי טוטאל-לוס?

ובכן, מי שהיה מכוסה בביטוח מקיף עוד איכשהו ניצל מלאבד את ערך הרכב לגמרי. בכל מקרה, בין אם אתם מתכננים לעלות על הכביש עם רכב ספורטיבי, משפחתי, ג'יפ או SUV, בכל מקרה ההמלצה הכי גורפת היא ביטוחים מקיפים לרכבים.

 

אילו רכבים יהיה כדאי לבטח בביטוחים מקיפים?

אם כבר הזכרנו כאן למעלה עניינים של רכבים ספורטיביים, כדאי לזכור שגובה הסיכון כגובה הכדאיות לבטח את עצמכם בביטוח מקיף. במילים אחרות ופשוטות יותר, אם אתם יודעים שיש לכם רכב ספורטיבי נדיר, או ג'יפ יוקרתי, יהיה כדאי לבטח אותו במקיף, כמובן.

יחד עם מה שציינו כאן, הכדאיות לבטח את הרכב בביטוח מקיף אינה מסתכמת רק בשווי ובערך של הרכב. בסופו של דבר, הכי חשוב שתהיו מכוסים בפני כמה שיותר תרחישים פוטנציאליים שאינם רצויים. זכרו, אף אחד לא יודע מה גורל יומו כשהוא יוצא מהבית, הקפידו להיות מבוטחים!

 

מטבעות ורכב

אולי תאהבו גם את

כסף ראשית
הר הכסף

  מי ששומע בפעם הראשונה את צמד המילים "הר הכסף"  מעלה בדמיונו לו פנטזיה שילדים וילדות מפנטזים, משהו בסגנון של עץ שוקולד, בית ממתקים ועוד..

קראו עוד »