חיפוש

דגשים להתנהלות נכונה מול ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה

אם יצא לכם להגיש תביעה בעבר ו\או להיות נוכחים בוועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי, אתם בוודאי יודעים שיש כל מיני דגשים שאתם צריכים לדעת רגע לפני שאתם מגיעים אל המוסד. שכן, מדובר במוסד שפועל לפי כללים, חוקים יבשים וטבלאות עם מספרים ואחוזים. במדריך הנוכחי נציג בפניכם את כל הדגשים שאתם צריכים לדעת בנוגע להתנהלות נכונה אל מול הביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה.

 

דגש מספר 1 להתנהלות נכונה מול הביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה

הדגש הראשון בהתנהלות נכונה אל מול הביטוח הלאומי נוגע לאיסוף המסמכים הרפואיים שלכם. אם עברתם תאונת עבודה ונגרם לכם נזק גופני משמעותי, אתם בוודאי הגעתם לבית חולים או למקום רפואי אחר לצורך קבלת טיפול רפואי. סביר להניח שבסיום הטיפול, קיבלתם סיכום רפואי שמופיעים בו כל הפרטים אודות המקרה שלכם, למשל:

  • תיאור המקרה
  • המיקום שבו אירעה התאונה
  • שעת התאונה
  • עוצמת הפגיעה שלכם ותיאור מעמיקה של הפגיעה

עליכם לרכז את כל המסמכים הרפואיים ולהגיש אותם בהמשך למוסד לביטוח לאומי. הדבר יאפשר למוסד לקבוע את חומרת המצב שלכם ובעקבות כך, את גובה הפיצויים המגיעים לכם.

 

דגש מספר 2 להתנהלות נכונה מול הביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה

הדגש השני נוגע לאופן ההתנהלות שלכם אל מול המוסד לביטוח לאומי. אם תשאלו אנשים שעברו תאונת עבודה ופנו אל המוסד לביטוח לאומי לאחר מכן, סביר להניח שתקבלו המלצות חמות על התנהלות עם חברה שבקיאה בנושא. שכן, יש המון חברות שמתמחות בכל הנוגע לזכויות שלכם אל מול המוסד לביטוח לאומי. פנייה אל חברה כזו תאפשר לכם להיות בטוחים שאתם מתנהלים נכון אל מול המוסד, מכיוון שתקבלו את ההכוונה הדרושה לכם בכל שלב בהליך.

 

דגש מספר 3 להתנהלות נכונה מול הביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה

הדגש השלישי והאחרון הוא לחכות בסבלנות. ההתנהלות של הביטוח הלאומי עשויה להיות איטית וארוכה. אם נפגעתם באופן קשה מהתאונה, אתם כנראה מוציאים לא מעט כסף על טיפולים רפואיים ואולי גם אינכם מגיעים למקום העבודה. דבר שעשוי לפגוע בכם באופן קשה מבחינה כלכלית. ובכל זאת, אנו ממליצים לכם להתאזר בסבלנות, מכיוון שהתשובה הסופית מהמוסד לביטוח לאומי עשויה להגיע בשלב מאוחר יותר.

 

רגע לפני סיום – דגש כללי וחשוב בכל הנוגע לתאונות עבודה

אם עברתם תאונת עבודה, חשוב שתדעו שאתם צריכים לעשות כל שביכולתכם כדי לקבל את הזכויות שמגיעות לכם מהמוסד לביטוח לאומי. לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שמוותרים על הפיצויים שהם עשויים לקבל ולאחר מכן, הם מתחרטים ומגלים שכבר מאוחר מידי. לכן, ההמלצה שלנו היא להסתייע בגורמים מוסמכים ולעבור את ההליך בהקדם האפשרי.

 

לסיום

אנו מאחלים לכם שתתנהלו נכון אל מול המוסד לביטוח לאומי ושתהיה החלמה מהירה בקרוב.

תאונת עבודה

אולי תאהבו גם את

כסף ראשית
הר הכסף

  מי ששומע בפעם הראשונה את צמד המילים "הר הכסף"  מעלה בדמיונו לו פנטזיה שילדים וילדות מפנטזים, משהו בסגנון של עץ שוקולד, בית ממתקים ועוד..

קראו עוד »