חיפוש

הליך הגשת פטור ממס הכנסה לנכה

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בעלי נכות או עיוורון משתלבים בשוק העבודה בישראל. אמנם העבודה עשויה להיות מאתגרת יותר במצבים אלו, וייתכנו אתגרים רבים לעובד – אך ישנה מודעות רבה לנושא, גם מצד המדינה. רשויות המס במדינה מעניקות פטור מלא ממס הכנסה לאדם עיוור בעל תעודת עיוור, או לאדם בעל נכות בשיעור של 100%. כיצד תוכלו לקבל פטור זה, ומהו ההסדר הקיים לגבי דרגות נכות שונות?

 

מהו ההליך הנדרש להגשת פטור ממס הכנסה לאדם בעל עיוורון או נכות?

כאמור, אדם עיוור בעל תעודת עיוור ואדם בעל נכות של 100% זכאים לפטור ממס הכנסה. נוסף להם, יוכלו לקבל את הפטור גם אדם בעל נכות בשיעור של 90% שלו פגיעות איברים שחושבו לפי חישובים מיוחדים, או אדם בעל נכות צמיתה בשיעור של 89%. כדי לקבל את הפטור, אדם עיוור נדרש להגיש טופס בקשה לפטור ממס לפקיד השומה, כאשר לבקשה יש לצרף צילום של תעודת העיוור או פרוטוקול של ועדה רפואית.

במקרה של בקשה לנכה, עליו לגשת לועדה רפואית של מס הכנסה על מנת לקבל את הפטור. כדי לקבל זימון לועדה, יש למלא טופס 1516 וטופס בקשה לוועדה רפואית, כאשר בטופס יפורטו כל הסיבות שעבורן אתם מבקשים את הפטור.

 

האם כל אדם בעל נכות יכול לקבל פטור זה?

אנשים בעלי נכות זכאים לקבל פטורים או הקלות שונות במס, כתלות בשיעור הנכות ובסוג ההכנסה שלהם. כל אדם בעל לקות רפואית, יכול להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ולעבור ועדה רפואית שתקבע את מצבו. חשוב לדעת שפטור ממס הכנסה ניתן על בסיס נכות רפואית, ולא על בסיס נכות תפקודית – כך שפטור עשוי להינתן גם לאדם בעל מחלה קשה שמתפקד באופן שגרתי בחיי היום יום.

במידה והועדה החליטה שלא לתת פטור ממס, ישנה אפשרות לערער על ההחלטה עד 45 ימים מיום קבלת ההחלטה, בצירוף מכתב מנומק ומפורט הכולל סימוכין רלוונטיים.

רשויות המס מעניקות נקודות זיכוי במס גם במצבים נוספים הקשורים לנכות ועיוורון – למשל, הורים לילד בעל עיוורון או שיתוק יוכלו לקבל 2 נקודות זיכוי במס, וכך גם אדם שבן או בת הזוג שלו הם בעלי עיוורון או שיתוק.

 

שילמתם מס גבוה יותר מכפי שהייתם אמורים? אתם זכאים להחזרי מס מהמדינה!

במידה וקיבלתם פטור מלא או חלקי ממס הכנסה, אך כבר שילמתם שיעור מס מלא – תוכלו לקבל החזרי מס מהמדינה, עבור התקופה שבה כבר הוכר לכם הפטור אך עדיין שילמתם מס מלא. על מנת לעשות זאת, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס לרשויות המס – גם בצורה רטרואקטיבית, עד 6 שנות מס אחורנית. את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי או בעזרתו של איש מקצוע.

מסמך לפטור ממס לנכים

אולי תאהבו גם את

כסף ראשית
הר הכסף

  מי ששומע בפעם הראשונה את צמד המילים "הר הכסף"  מעלה בדמיונו לו פנטזיה שילדים וילדות מפנטזים, משהו בסגנון של עץ שוקולד, בית ממתקים ועוד..

קראו עוד »