חיפוש

מה קורה שאנחנו לא מורידים את עדשות המגע יותר מדי זמן?

כולנו שמענו וראינו סיפורי זוועה שמתרוצצים ברשת על משתמשי עדשות מגע שנפגעו כתוצאה מן השימוש עד כדי כך שנזדקקו להחלפת קרנית או אובדן ראייתם לתמיד. שימוש בעדשות המגע דורש הקפדה על סטריליות והיגיינה, התאמה על ידי אופטומטריסט מורשה והקפדה על הוראות היצרן. אם לא נוריד את עדשות המגע יותר מדי זמן אנחנו עלולים לזהם את העין, מה שעלול לפגוע קשות בבריאותה, ואת הנזק לא תמיד יהיה אפשר לתקן. אז מה עושים? משתמשים בעדשות ללא חשש, אך עם הקפדה מלאה על הכללים.

 

עדשות המגע

מטרתן של עדשות מגע הן לשחרר אותנו מן המשקפיים. לא כל אחד אוהב את המראה שלו כשהוא מרכיב משקפיים ויש כאלה שהמשקפיים מהווים עבורם מטרד. עדשות המגע הינן פתרון זמין ולא יקר כדי להחליף את הצורך בראייה חדה וברורה יותר, אך סביב העדשות נקשרו סטיגמות לא נכונות שהן מסוכנות. עדשות המגע, בדיוק כמו כל דבר בחיים, אינן מסוכנות בפני עצמן, מה שמסוכן הוא שימוש לא נכון.

 

סוגי עדשות המגע

כיום קיימים בשוק מספר סוגים של עדשות, יש עדשות רכות וקשות, עדשות יומיות, חודשיות וקבועות, ויש עדשות שהמבנה הפולימרי שלהן שונה כדי לאפשר לעין לנשום. אין כיום המלצה ברורה מהו סוג העדשות הטוב יותר, כל סוג מתאים לאדם שונה על פי טעמו, צרכי הראייה שלו, אורח החיים שלו ועוד.

 

שימוש נכון בעדשות מגע

להלן הנחיות שכדאי לגזור ולשמור על מנת שתוכלו להשתמש בעדשות המגע ללא חשש כדי לשמור על בריאותן העין שלכם:

  • עדשות קונים רק מאופטומטריסט – עדשות המגע יותאמו לכם על ידי איש מקצוע על פי צורכיכם. אל תתפתו לקנות עדשות בחנויות הפארם כי נדמה לכם שהן מתאימות.
  • אל תשנו עם העדשות – הקפידו להסיר את העדשות בזמן השינה ולאחסן אותן בתוך תמיסה סטרילית.
  • אל תשחו בבריכה עם עדשות – העדשות אינן מתאימות לשחיה בבריכה ועלולות להזדהם מחיידקים המצויים במים.
  • שטפו היטב ידיים טרם הכנסת העדשה לעין – שטיפת ידיים הינה קריטית לשלב הכנסת העדשה לעין, האצבעות שלנו מכוסות חיידקים גם אם הן נראות נקיות.
  • שטפו את העדשות אך ורק בתמיסה המיועדת לכך ולא במי ברז – מים מן הצינורות הינם מזוהמים, השתמשו אך ורק בתמיסות חיטוי לעדשות.
  • העדיפו עדשות המאפשרות חדירת חמצן לעין – קנו את העדשות אשר מציינות כי הן מאפשרות חדירת חמצן לעין, בריא יותר וטוב יותר.

 

לסיכום

אם נותיר את העדשה בתוך העין לזמן ממושך מדי, אנחנו מסכנים את בריאות העין שלנו ועלולים לחשוף אותה למזהמים מסוכנים. הקפדה על כללי השימוש בעדשות המגע יעזרו לנו ליהנות מכל היתרונות שבשימוש בעדשות המגע תוך שמירה על הבריאות וללא סיכונים מיותרים.

קופסת אחסון

 

אולי תאהבו גם את

גוף בריא בראש בריא
גוף בריא בראש בריא

היום כבר ברור שלא צריכה להיות לאדם בעיה נפשית רצינית כדי ללכת לפסיכולוג. כולנו רוצים להרגיש טוב, וככל שעובר הזמן נהיה ברור יותר שלא ניתק

קראו עוד »