חיפוש

דפיברילטור לילדים ותינוקות – איך זה עובד?

דפיברילטור – מכשיר שמציל חיים בכך שמתחבר אל הלב ויודע לזהות אי סדרים. אבל, האם הוא גם מתאים לילדים ותינוקות?

 

דפיברילטור הינו מכשיר אשר מטרתו למצוא אי סדרים בלב ולעזור בהצלת חיי אדם בזמן חרום. זה לא סוד שהלב הוא איבר אשר כה חשוב לגופינו עד כי תקלה בו עלולה לגרום למוות. ברגעים של דום לב ובעיות מסוג זה כל שנייה היא חשובה מאין כמוה, קריטית להצלת חיי האדם. דפיברילטור נייד יעזור לנו לטפל במטופל במצבים כאלה. אמנם הסיכויים לבעיות לב גוברים עם הגיל, אך לצערנו קיימים גם אצל ילדים ותינוקות. אז מה עושים בעצם? האם יש פתרונות גם לילדים?

 

כיצד דפיברילטור עובד?

דפיברילטור נייד הוא בעצם מחשב קטן אשר מתחבר לאזור הלב בעזרת שתי אלקטרודות. עם הדפיברילטור, דרך האלקטרודות ניתן לזהות בעיות בלב (עם תוכנת המכשיר) ולתת זרמים חשמליים אל הלב כאשר יש צורך בכך. קיימים מספר סוגים של דפיברילטורים, חלקם מותאמים לכל משתמש ואחרים רק לצוותים רפואיים, חלקם מהירים יותר ואחרים פחות. הדפיברילטורים האוטומטים למשל מותאמים לכל משתמש באשר הוא, כך שאם יש לכם חשש או בעיות לב, אז לאחר שיקול דעת הזמינו דפיברילטור.

 

שימוש לילדים

אמנם בעיות לב נפוצות יותר אצל אנשים מבוגרים, אבל אין זה אומר שילדים ותינוקות לא יכולים לחוות אירועי לב שונים. לבעיה זו יש מספר פתרונות.

 

דפיברילטורים מותאמים

אז כן, ישנם דפיברילטורים מתוחכמים מאוד, אשר מתאימים גם למבוגרים וגם לילדים ותינוקות. כאשר משתמשים בהם צריך על פי המטופל להתנהל בהתאם עם המכשיר וההגדרות שלו.

 

מדבקות

לגילאי שנה עד 8 במשקלים עד משקל מסוים יש מדבקות אשר מתאימות להם. המדברות מתחברות לגוף עם בהתאם להוראות, עם חיבור הדפיברילטור ובכך הם מתאימות אותו גם לגילאים אלו. צריך לשים לב שהילד אינו במשקל גדול מהמקסימום של המדבקות, גם אם אינו בן 8.

 

מיקום

לרוב צריך למקם במקומות שונים את המדבקות והאלקטרודות של הדפיברילטור. לילדים יש מבנה גוף שונה ממבוגרים לכן ההוראות אשר מסבירות כיצד למקם את האלקטרודות יכולות להיות פחות רלוונטיות כאשר מדובר על גוף קטן יותר. על כן, יש להישמע להוראות ולהדביק במקומות אשר נכונים לילד או לתינוק.

 

אם נמצא במקום רק דפיברילטור למבוגרים ואין מדבקות?

יש שעדיין ימליצו להשתמש בדפיברילטור, גם אם אין התאמה לילדים. הניסיון והשימוש בדפיברילטור אמור להעלות את הסיכויים של הילד לחיות. אך על הדבר יש להתייעץ עם רופא או איש רפואה מוסמך.

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטורים הם מכשירי חרום אשר בעזרתם ניתן לנתר בעיות בלב ואף להעביר שוקים חשמליים. ישנם מכשירים אשר מיועדים גם לילדים ולתינוקות, עם מכשירים אלו יש להתנהל בהתאם, ואף קיימות מדבקות לגילאים מסוימים ומשקלים מסוימים אשר יכולות להתאים דפיברילטורים למבוגרים, לילדים.

דפיברילטור לילדים

אולי תאהבו גם את

גוף בריא בראש בריא
גוף בריא בראש בריא

היום כבר ברור שלא צריכה להיות לאדם בעיה נפשית רצינית כדי ללכת לפסיכולוג. כולנו רוצים להרגיש טוב, וככל שעובר הזמן נהיה ברור יותר שלא ניתק

קראו עוד »