חיפוש

חוות דעת על רופאים וחוות דעת של רופאים, ההבדל המהותי

חוות דעת על רופא אמורה לעזור לבחור אותו, בעוד חוות דעת של רופא מומחה היא כלי משפטי שבו משתמשים על מנת לבסס טענות של התביעה או ההגנה.

במאמר הבא נעמוד על ההבדל המהותי בין שני המקרים הללו ונבין אל מי פונים כדי לקבל כל סוג של חוות דעת

חוות דעת היא מסמך שבו מתוארים פרטים של מקרה מסוים וגם המלצות שעל פיהן כדאי לפעול. את חוות הדעת יכול לכתוב גורם מקצועי או אחר, בהתאם לצורך ולפי הדרישות של הנמען. כמו כן, המסר בכל חוות דעת צריך להיות כמה שיותר מבוסס על מנת לשכנע את הקורא. בשביל לבסס טיעונים כאלה ואחרים שמופיעים בחוות דעת, משתמשים בפסקאות מאורגנות שכוללות בתוכן הסברים, דוגמאות, נימוקים ועוד.

 

למה יש הבדל בין סוגים שונים של חוות דעת?

אבל האמת היא שקיימים הבדלים יחסית משמעותיים בין סוגים שונים של חוות דעת. בהקשר הרפואי או המשפטי למשל, ההבדל המהותי הוא בין חוות דעת על רופאים לבין חוות דעת של רופאים.

 

מהי חוות דעת על רופאים?

חוות דעת על רופאים היא סוג של המלצה שבה אפשר להשתמש כדי לדעת איזה בעל מקצוע לבחור. את חוות הדעת על רופאים ניתן לקבל מחברים, קרובים, בני משפחה, קולגות או באתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. כמו כן, אפשר לבקש מרופא למסור פרטים על מטופלים שלו שמוכנים להזדהות – וליצור איתם קשר על מנת לשאול ממה בדיוק הם היו מרוצים וממה לא.

 

מהי חוות דעת של רופאים?

לשם השוואה, חוות דעת של רופאים היא כלי משפטי לכל דבר ועניין. זו חוות דעת שנכתבת בעצמה על ידי רופא, כאשר המטרה היא לבסס טענות של התביעה או ההגנה. היות והשופט בדרך כלל לא בקיא ברזי הרפואה, הוא צריך חוות דעת של איש מקצוע כדי להבין מה בדיוק קרה ועל מי צריך להטיל את האשמה או הזיכוי. לכן, שופטים רבים דורשים חוות דעת רפואית כחלק בלתי נפרד מהמסמכים המצורפים על ידי התביעה או ההגנה. כמו כן, התביעה או ההגנה עצמה יכולים להביא איתם חוות דעת רפואית שתתמוך בטענות שלהם.

 

איפה מקבלים כל סוג של חוות דעת?

חוות דעת על רופאים אפשר כאמור לקבל ממקורות מידע שונים כי מדובר על סוג של המלצה. מנגד, חוות דעת של רופאים צריך לקבל רק לפי תחום ההתמחות. אם תחום ההתמחות של הרופא אינו רלוונטי לנושא שבו עוסק המשפט, אי אפשר יהיה להשתמש בחוות דעת כזו. כאן, החדשות הטובות הן שיש לזה פתרון מסודר. בין היתר, המטרה של חברת פורום רופאים למשל היא לספק שירותי חוות דעת רפואית לצרכים משפטיים במגוון רחב של תחומים.

 

 

מכתב

אולי תאהבו גם את

גוף בריא בראש בריא
גוף בריא בראש בריא

היום כבר ברור שלא צריכה להיות לאדם בעיה נפשית רצינית כדי ללכת לפסיכולוג. כולנו רוצים להרגיש טוב, וככל שעובר הזמן נהיה ברור יותר שלא ניתק

קראו עוד »