חיפוש

ההשפעה של הגלידה על מצבנו הנפשי

אכילה רגשית או מאכלים מתוקים למיניהם כמו גלידה או שוקולד מנחמים אותנו ומשפרים את מצב רוחנו.

רבים מאיתנו פונים למתוק כאשר אנו עצובים, בודדים, בעלי לב שבור ומנסים לשפר את מצב הרוח.

האם גלידה משפיעה על מצבנו הנפשי או שהיא נחמה זמנית? על כך במאמר הבא.

 

הקשר בין גלידה למצב נפשי

מי מאיתנו לא מכיר את הסצנה בה בחור נפרד מבחורה או להיפך והיא מסתערת על קופסת הגלידה ומתנחמת במתוק? בסרטים רבים הגלידה מהווה פתרון לשיפור מצב הרוח בעקבות שיברון לב וזוהי לא המצאה של התסריטאי. על פי מחקרים שנעשו בבלגיה גילו שחומצות שומן משפיעות על מצב הרוח והפעילות במוח. מכאן נובע שלא רק גלידה משפיעה על שיפור התפקוד המוחי והרגשה חיובית, אלא כל מזון שומני ומנחם. כאשר מדובר בהפרעות אכילה, דיכאון ומצבי לחץ אין ספק שניתן לבחור בגלידה או שוקולד כדי להרגיש טוב, אך האם תהיה לכך יעילות לאורך זמן? גלידה רוויה בקלוריות ולא ניתן לאכול ממנה בלי הפסקה. מעבר לכך, כאשר מתעוררות בעיות הנובעות מלחץ או חרדה צריך לטפל בהן בדרכים אחרות כמו טיפול פסיכולוגי. באתר www.alhasapa.co.il ניתן למצוא פסיכולוגים שיסייעו לכם במשברים לטווח ארוך יותר מאשר גלידה מאפשרת.

 

מטביעים את התסכול בגלידה

חומצות השומן והסוכרים אותם מכילה הגלידה משחררים אנדורפינים למוח שמסייעים לגוף ולנפש להירגע. לאחר מכן מרגישים עייפות ולמעשה מטביעים את התסכולים בגלידה ובשינה. לא מדובר רק על נזק בריאותי פיזי אלא גם על נזק נפשי. לעומת המחקרים שנעשו בבלגיה, מחקרים אחרים גילו שלמזון מעובד או תעשייתי ישנה השפעה על המצב הנפשי. המסקנות הביאו לתובנה שאוכל בריא מפחית את החשש לחלות בדמנציה ובמחלות המלוות בדיכאון. אומנם המתוק משפר את מצב הרוח אך גם עלול לגרום לתסכול ולרגשות אשמה שיעמיק את הדיכאון בו נתונים. לכך מתווספת גם הרגשת הכבדות והעייפות, כך שהנחמה מתחלפת למצוקה.

 

הקשר בין גלידה לבעיות קשב

בין אם מדובר בגלידה ובין אם במאכלים מעובדים או ג'אנק פוד, כמות גבוהה של סוכרים עלולה לגרום לבעיות של קשב וריכוז אצל ילדים. למשל, כאשר ילד אוכל מדי יום פיתה עם שוקולד, קורנפלקס או גלידה, הוא יהיה סוער ואנרגטי יותר, דבר שעלול להיות בעוכריו בזמן הלימודים או להביא לקשיים חברתיים. אין זה אומר שילדים או מבוגרים לא יכולים לאכול מדי פעם גלידה, אך יש לעשות זאת במינון נכון על מנת שלא לגרום לנזקים בריאותיים או נפשיים.

 

לטפל במצב הנפשי בצורה מעמיקה

לפני שאתם פונים לסוכרים ולגלידה בפרט, בדקו אם הם אכן משפרים את המצב לאורך זמן או רק באופן זמני. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות לעצמכם הוא לטפל במצב הרוח העגום ופחות לפנות לגזרת המתוקים.

 

גביע עם גלידה

אולי תאהבו גם את

גוף בריא בראש בריא
גוף בריא בראש בריא

היום כבר ברור שלא צריכה להיות לאדם בעיה נפשית רצינית כדי ללכת לפסיכולוג. כולנו רוצים להרגיש טוב, וככל שעובר הזמן נהיה ברור יותר שלא ניתק

קראו עוד »