חיפוש

גוף בריא בראש בריא

היום כבר ברור שלא צריכה להיות לאדם בעיה נפשית רצינית כדי ללכת לפסיכולוג. כולנו רוצים להרגיש טוב, וככל שעובר הזמן נהיה ברור יותר שלא ניתק לנתק בין הנפש לגוף, ואם אנחנו רוצים לחיות חיים בריאים אנחנו צריכים לדאוג גם לנפש שלנו. בחיים אנחנו מתמודדים עם אתגרים שונים, קטנים או גדולים וברבים מהם טיפול פסיכולוג יכול מאוד לסייע לנו. אז מתי כדאי ללכת לטיפול פסיכולוגי?

 

טיפול פסיכולוגי – איך אדע שזה מתאים לי?

תחילה חשוב לציין – במקרים רבים הצורך ללכת לפסיכולוג הוא אינדיבידואלי וסובייקטיבי לחלוטין, ואתם לא צריכים לסבול מאיזושהי מצוקה "אובייקטיבית" כדי שיהיה מוצדק ללכת לפסיכולוג. לאחר שזה נאמר, ישנם מקרים מסוימים בהם מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי:

  • תחושת "תקיעות": לפעמים אנחנו פשוט מרגישים תקועים בחיים, וזה יכול לבוא לידי ביטוי במובנים רבים: לא מתקדמים בעבודה, עומדים באותו המקום בזוגיות ובאופן כללי מרגישים שמשהו חוסם אותנו בחיים. טיפול פסיכולוגי יכול לעזור מאוד להבין מהם החסמים שעומדים בפנינו ולהתמודד איתם.
  • מצוקה נפשית: כמעט כל אדם סובל ממצוקה נפשית קטנה או גדולה בשלב כזה או אחר בחייו. מצוקות נפשיות כגון לחץ, חרדה או דכדוך שלא עוזב אותנו יכולות להקשות מאוד על החיים שלנו אך הן אינן גזירת גורל. מצוקות נוטות להזין את עצמן, וטיפול פסיכולוגי יכול לסייע לשבור את המעגל הזה.
  • לא מצליחים לתפקד כבעבר: לעיתים תחושת מצוקה פוגעת בתפקוד היומיומי שלנו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בהפרעות חרדה או בתחושת לחץ בלתי נגמרת ולהפוך את החיים שלנו ללא נעימים בכלל. אבחון וטיפול פסיכולוגי יכולים לסייע לנו להבין ממה אנחנו סובלים ולטפל בכך.
  • התנהגות הרסנית: אנחנו לא תמיד רציונליים ולפעמים עושים דברים שפוגעים בנו וזה טבעי. עם זאת לעיתים ההתנהגות שלנו היא הרסנית באופן קיצוני ופוגעת בנו ובסביבתנו באופן בלתי נסבל. דפוסי התנהגות כאלו יכולים לכלול שימוש רב בסמים ואלכוהול, חוסר יכולת להתחייב לעבודה וכדומה. טיפול פסיכולוגי יכול לסייע לנו להבין מה עומד מאחורי דפוסים אלו ולהתמודד עם כך.
  • התמודדות עם טראומות ומשברים: כולנו בשלב כזה או אחר עוברים אירועים קשים בחיים: מוות של אדם קרוב, גירושין שלנו או של ההורים ואף אירועים טראומתיים כגון מלחמה או אונס. טיפול פסיכולוגי יכול לסייע לנו להתמודד עם האירוע הקשה שעברנו כך שהוא לא יגרום לנו להימנע מלחיות את החיים.

 

מרגישים מצוקה נפשית? אל תישארו עם זה לבד

אף אחד לא יכול להיות חזק תמיד וכולנו מרגישים מצוקה נפשית מפעם לפעם. במידה ואתם מתלבטים אם אתם זקוקים לטיפול פסיכולוגי ולא בטוחים מה מתאים לכם, אנחנו ממליצים בחום להיכנס לאתר ראש בריא ולקרוא על לחץ, חרדה, דיכאון, הפרעות נפשיות והתמודדות עם מצוקה נפשית. תוכלו לדבר עם בעל מקצוע לייעוץ והכוונה ללא תשלום.

לקריאה נוספת: https://rosh-bari.co.il

נפש בריאה

אולי תאהבו גם את