חיפוש

אילו אביזרים אורתופדים משמשים לכפות הרגליים?

רבים מאתנו חווים כאבים בכפות הרגליים.

חלק מאתנו חווים אותם לעיתים קרובות וחלק לעיתים רחוקות.

המשותף לכולם הוא הכאב העז שמשתק ומקשה על הפעולה הבסיסית ביותר, הליכה.

כפות הרגליים שלנו סוחבות את משקל גופנו מידי יום, במשך שנים. כך שסביר שאחת לזמן מה, תתפתח דלקת או תופעת רפואית אחרת שתקשה על ההליכה.
חווים קושי בהליכה? כפות הרגליים כואבות?
אספנו עבורכם אביזרים אורתופדיים שמשמשים לכפות הרגליים ומטרתם להקל על הכאב:

 

  1. מדרסים בהתאמה אישית

מדובר באפשרות הנפוצה ביותר. רופאים אורתופדים בארץ וברחבי העולם מפנים מטופלים לעיתים קרובות למכוני אורתופדיה במטרת להתאים לכפות הרגליים שלהם מדרסים. הסיבה לכך הוזכרה קודם לכן. כפות הרגליים שלנו סוחבות את משקל גופנו יום –יום. כדי להקל עליהן ובעצם, על עצמנו, ניתן להתאים מדרסים לכפות הרגליים שיאפשרו דריכה נכונה והליכה יציבה.
חשוב לדעת מהי קנייה חכמה של  מדרסים לכפות הרגליים. מדובר בקנייה של מדרסים מותאמים אישית בלבד. הכוונה למדרסים שמותאמים למבנה כפות הרגליים שלכם. ההתאמה נעשית במכון אורתופדי ובחנויות המורשות. כל שעליכם לעשות כדי לקבל מדרס בהתאמה אישית זה להגיע עם כפות הרגליים שלכם אל המקום. שם, ייקחו תבנית של מבנה כף הרגל (לרוב באמצעות גבס) ולפיה, יוכנו עבורכם מדרסים מותאמים.
חשוב מאוד לשים לב שאינכם קונים בטעות מדרסי מדף. מדרסים מסוג זה אינם מותאמים לכל מקרה. אם כף הרגל שלכם למשל, נוטה כלפי פנים לאזור הקשת, מדרס מדף לא יתאים לכם. בשלב מסוים הוא ישקע יחד עם כף הרגל שלכם. דבר שעלול להביא ליציבה לא נכונה. במצב שכזה, יותאם לכם מדרס מותאם אישית מחומרים עמידים וקשיחים שיחזיקו את כף הרגל שלכם ביציבה הנכונה.
לכן, שימו לב טרם הקניה, שאתם עורכים קנייה חכמה

 

  1. תחבושת אורתופדית

מדובר בתחבושות אורתופדיות שמסייעות במקרים של נקעים וכאבי שרירים. אם למשל נקעתם את הקרסול, סביר להניח שתמצאו את עצמכם מתקשים ללכת. תחבושת אורתופדית תחזיק את המקום הכאוב ותמנע חיכוכים שעשויים להעלות את רמת הכאב.
שימו לב שיש תחבושות גנריות שמגיעות כפס ארוך וניתן לגלגל אותן סביב המקום הדרוש ויש תחבושות שמגיעות מותאמות לאזורים מסוימים בכף הרגל.
אין המלצה מסוימת לאחד מהסוגים מכיוון שמדובר בכל מקרה לגופו, אנחנו מציעים לנסות קודם את התחבושת הגנרית ובמידה וזו אינה מסייעת לכם, לנסות תחבושת שמותאמת למקום הכאב.

 

  1. סד לילה ליישור בוהן

הסד משמש ליישור הבוהן, בספרות המקצועית קוראים לתופעה הזו "הלגוס ולגוס". זהו מצב שבו יש עצם בולטת בסמוך לבוהן. במקרים מסוימים אלו יש מי שסובלים מכאב בעקבות התופעה ויש מי שאינם סובלים מכך. במידה והמראה החיצוני של העצם הבולטת מפריע, ניתן להשתמש בסד שמונע מהעצם לזוז עוד יותר.

 

רגליים לאחר טיפול

אולי תאהבו גם את

גוף בריא בראש בריא
גוף בריא בראש בריא

היום כבר ברור שלא צריכה להיות לאדם בעיה נפשית רצינית כדי ללכת לפסיכולוג. כולנו רוצים להרגיש טוב, וככל שעובר הזמן נהיה ברור יותר שלא ניתק

קראו עוד »