חיפוש

מה עדיף לחגיגת יום הולדת על האש או ארוחה חלבית

בעולם שבו חגיגות יום הולדת משתדרגות משנה לשנה ורובנו כבר לא מסתפקים בחגיגות צנועות עם חטפים ושתייה קלה – הקולינריה הופכת לחלק מרכזי מהאירוע. למעשה, ממש כמו בחתונות, יום הולדת טובה היא כזו שיש בה ארוחה טובה. מרגע שכולנו מבינים שכך הדבר, כל שנותר הוא להחליט איזה סגנון ארוחה טובה ומתאימה יותר לחגיגת יום הולדת.

 

במחשבה ראשונה, ארוחה חלבית עדיפה

 

מתאים לכולם

ארוחה חלבית ידועה ככזו שמתאימה ליותר סוגים של אנשים. בין אם אתה בגיל צעיר או מבוגר, צמחוני או טבעוני, גבר או אישה – תמיד תמצא מה לאכול בארוחה חלבית. היא תמיד תכלול את כלל אפשרויות הבסיס שכולנו מכירים ואוהבים.

 

גיוון

בניגוד לארוחת על האש, אפשרויות הגיוון בארוחה חלבית הן רבות מאוד: הארוחה יכולה לכלול פסטות, פיצות, סלטים, מאפים, גבינות ואפילו מוקפצים או אוכל מבושל. בעל האש – הארוחה מתמקדת בעיקר בבשר וקצת סלטים, כך שמי שלא אוהב בשר, עיקר הארוחה תתפספס לו. בהמשך לנקודה הקודמת, הסיכוי לקלוע לטעם של כל המוזמנים גבוה יותר בארוחה חלבית.

 

נוחות

אם בעל האש צריך להיערך לוגיסטית, הן מבחינת המנגל והפחמים והן מבחינת מקום אירוח (כי אי אפשר לארח ארוחת על האש בתוך הבית, זה קצת לא יסתדר עם העשן…) בארוחה חלבית אפשר לחגוג בכל מקום ובכל מזג אוויר: בפיקניק, בגינה או בתוך הבית. בעוד שגשם או מזג אוויר קריר עלולים להגביל את העל האש שתתכננו ליום הולדת, הארוחה החלבית תסתדר גם ביום חמים ושמשי וגם ביום קריר וחורפי.

 

במחשבה שנייה, הגריל גז שנכנס לחיינו משנה מעט את התמונה:

נכון, לארוחה חלבית יש שלל יתרונות, חלקם צוינו כאן למעלה, אולם אי אפשר להתחמק מהעובדה שארוחה חלבית ידועה כארוחה שלא נתפסת כיוקרתית או מלהיבה במיוחד. בימינו, ישנה מודעות גדולה מאוד לבשר איכותי ועולם הקולינריה שסובב סביב בשר ועל האש מתפתח מרגע לרגע.

כמו כן, מרגע שכמעט לכל בית בישראל יש גריל גז (ואם לא – אז רוצו לקנות) עניין הנוחות שמבדיל בין ארוחה חלבית לבשרית כבר לא רלוונטי. בעזרת גריל גז אפשר להרים ארוחת על האש לכמות גדולה של אנשים תוך זמן קצר ומינימום מאמץ. לא עוד לחכות זמן רב, לא עוד להדליק פחמים ואפילו אין צורך במרפסת גדולה במיוחד. אתם תצטרכו רק קורת גג קטנה ביום חורף קר כדי להרים ארוחת על האש לוהטת.

 

לסיכום

על טעם ועל ריח אין להתווכח – אם קהל היעד של היום הולדת הוא כזה שיאהב ויתלהב מארוחה חלבית שמורכבת מפיצות, פסטות, סלטים ושאר מטעמים, לכו על זה! אולם, אם המוזמנים ליום הולדת חובבי בשר מושבעים, הגריל גז כאן כדי לעזור לכם לבחור.

 

ארוחה חלבית

אולי תאהבו גם את

גחלים למנגל
כמה עולים פחמים

כל קרינבור מתחיל יגיד לכם שבשר שנצלה על גריל פחמים עולה על בשר שנצלה על גריל גז, פרט פחות ידוע הוא שיש חשיבות גם לסוג

קראו עוד »