חיפוש

כמה עולים פחמים

כל קרינבור מתחיל יגיד לכם שבשר שנצלה על גריל פחמים עולה על בשר שנצלה על גריל גז, פרט פחות ידוע הוא שיש חשיבות גם לסוג הפחמים שבהם משתמשים בעת הצלייה, המנגליסטים המתקדמים מסרבים להסתפק בפחמים הפשוטים שמציעים בכל סופר ובוחנים פחמי בוטיק מסוגי שונים, כמה עולים פחמים מסוג זה ומה ההבדל בינהם? על זה נענה במאמרפחמים בוערים

סוגי הפחמים השונים

פחמים "רגילים" – אין מותג יחיד אותו ניתן להגדיר כפחם רגיל, מדובר בפחמים שתמצאו בסופרים ובמכולות, אלו הפחמים הקלאסיים שכולנו מכירים מהמנגלים של יום העצמאות בפארקים בישראל. המנגלים האלה עושים את העבודה וצולים את הבשר כמו שצריך אך לא מספקים ערך מוסף כלשהו לבשר. לרוב הפחמים מהסוג הזה יעלו בין חמישה לעשרה שקלים לקילו.

קברצ׳יו בלאנקו מתוצרת ארגנטינה – מדובר בפחמים איכותיים במיוחד שמגיעים מצפון ארגנטינה, הפחמים הללו מתאפיינים בכך שזמן הבעירה שלהם ארוך במיוחד והחום שהם מספקים גבוהה במיוחד. הפחמים האלה נמצאים בעיקר בחנויות מתמחות אבל מחירם דומה לפחמים הרגילים ומכאן האטרקטיביות שלהם.

The Real Charcoal – מדובר בפחם עץ קשה, בניגוד לסוגי פחם אחרים, פחם עץ קשה מכיל פחות זפת ולכן הוא בריא יותר ופולט פחות עשן, בנוסף הפחמים הללו בוערים זמן ארוך יותר ביחס לפחמים הרגילים. מחירם של פחמים אלו נע לרוב סביב ה-15 שקלים לקילו.

פחם דחוס Weber Briketts – מדובר בפחמים איכותיים ביותר מפחם דחוס, פחם דחוס מאופיין בכך שכל גוש פחם נדחס כך שהוא בוער לאורך זמן רב ומספק חום רב, הפחמים האלה הם מתוצרת אירופאית ונחשבים לאיכותיים ביותר בשוק הפחמים. המחיר של פחמים אלה נע בין 15 ל-20 שקלים לקילו, הם אמנם יקרים יחסית אך מספקים תמורה מלאה לכסף. ניתן לרכושם כעת באתר די אנד אס במחיר מציאה.

גושי עץ המעניקים טעם לבשר

מדובר בגושי עץ שאינם פחמים שמטרתם להוסיף טעם וארומה לבשר, גושי העץ האלה יקרים יחסית אולם הטעם שהם מוסיפים לבשר מצדיק את המחיר, מה גם שצריך מעט גושי העץ אותם יש להוסיף לפחמים מה שמפחית את העלות היחסית שלהם בכל צלייה.

בגרילי גז מומלץ להשרות את גושי העץ האלו במים ובכך למנוע מהם להישרף כליל במהלך הצלייה, הם מתאימים לכל סוגי המנגלים וגם למעשנות בשר. המחיר של המוצרים האלו נע בין 60 ל-80 שקלים לחבילה.

אולי חשבת שעולם הפחמים די פשוט ושאין בו הרבה מעבר לפחמים שאתם מוצאים בסופר הקרוב לביתכם, אולם כדי לספק חווית גריל פחמים אמיתית עם טעם וריח שרק מנגל איכותי יכול לספק צריך לבחור בפחמים שיחמיאו לבשר ויספקו לכם שקט ורוגע לאורך הערב כולו. כל אחד מהפחמים שכתבנו עליהם לעיל עונה על ההגדרה, תנסו ותראו את ההבדל.

אולי תאהבו גם את