חיפוש

מתי מומלץ להכין גלידה ביתית וכיצד תעשו זאת ?

 אם אתם מתכננים להכין גלידה ביתית, כדאי שתעשו זאת בזמן מספיק מוקדם לפני מועד ההגשה.

אם תכננתם להכין את הגלידה כקינוח לאורחים בארוחת הערב, לא תרצו להגיש גלידה לא מוכנה בטעות.

לכולנו קרה אי פעם שלא הספקנו להכין משהו או שהוא יצא ״חצי״ בגלל שלא חישבנו זמנים, בהכנת גלידה ביתית הכל תלוי מתי תרצו לאכול אותה ובאיזו סיטואציה. נפרט בהמשך על הכל כדי שלא יהיו פדיחות סביב השולחן.

 

הכנת גלידה כקינוח לאורחים 

אם תכננתם ארוחת ערב שלמה לאורחים ורציתם להפתיע בקינוח מיוחד וטעים, גלידה ביתית היא בדיוק הקינוח בשבילכם. כדי שלא יהיו טעויות וכדי שהגלידה תגרום לכולם להגיד ״וואו״ חשוב לדעת איך להכין את הגלידה בהתאם למכונת הגלידה שבבעלותכם. בשוק של היום יש מגוון רחב של מכונות גלידה באיכויות ועוצמות שונות. יש כאלו שמצריכות הקפאה של כלי הקיבול בו הגלידה מתערבלת, לכן אם בבעלותכם מכונת גלידה כזו חשוב מאוד לשים את הכלי במקפיא כבר לילה לפני הארוחה. יש מכונות שלא מצריכות קירור או הקפאה של אף אחד מהחלקים ובאילו בדרך כלל ההכנה גם יותר מהירה.

באופן כללי בין אם המכונה שלכם קצת פחות מתקדמת או מהחדשניות ביותר בשוק, זמן ההכנה במכונת גלידה נע בין חצי שעה לשעתיים עד שהגלידה מוכנה. חשוב מאוד להבין איזו מכונה יש בידכם ומומלץ להתחיל להכין את הגלידה שעה או שעתיים אקסטרה מזמן אכילת הקינוח, אם יש לכם מכונה חדשנית שלוקחת כחצי שעה של הכנה אפשר ממש להראות את ה״שואו״ לאורחים ורק להיות מוכנים עם הבלילה מראש אבל אם אתם רוצים להיות בטוחים שהגלידה תצא טוב אפשר לסיים להכין אותה עוד לפני תחילת הארוחה ולשים במקפיא.

 

הכנת גלידה עם הילדים 

הכנת גלידה ביתית עם הילדים יכולה להיות פעילות מהנה במיוחד, הילדים מתנסים בהכנת הקינוח המפנק ואתם יכולים לדעת בדיוק מה יש בגלידה שלכם. אם ברצונכם לאכול את הגלידה באותו היום מומלץ להתחיל את ההכנה בבוקר או בצהריים המוקדמים כדי שעד הערב בוודאות תהיה לכם גלידה וכולם יהיו מרוצים.

שימו לב שזמן ההכנה תלוי במכונת הגלידה שבידכם ואפשר אפילו להכניס את החומרים למכונה, ללכת לים ולחזור לגלידה נהדרת וקרירה.

 

איך עושים זאת?

להכנת גלידה ביתית נהדרת יש בסיס מאוד פשוט שאליו ניתן להוסיף כל מיני טעמים ותוספות לקראת סוף ההכנה על מנת לשדרג את הגלידה לפי טעמכם האישי. לצורך ההכנה ערבלו בתוך קערה עמוקה 4 חלמונים.

לסיר קטן הכניסו כוס שמנת מתוקה, כוס חלב, חצי כוס סוכר ומעט מחית וניל או תמצית וניל (אפשר להשתמש גם במקל וניל אמיתי), את הסיר מחממים על להבה בינונית ומערבבים. מורידים את הסיר מהאש ונותנים לו להתקרר מעט ולאחר מכן מוסיפים את הבלילה לאט לחלמונים ומקציפים בעזרת מטרפה ידנית. מכניסים את המלית לקירור וכשהיא קרה אפשר להוסיף אותה למכונת הגלידה. לקראת סוף ההכנה אפשר להוסיף פירות או ממתקים לפי טעמכם האישי , בתיאבון!

 

קינוח

אולי תאהבו גם את

גחלים למנגל
כמה עולים פחמים

כל קרינבור מתחיל יגיד לכם שבשר שנצלה על גריל פחמים עולה על בשר שנצלה על גריל גז, פרט פחות ידוע הוא שיש חשיבות גם לסוג

קראו עוד »