חיפוש

איך להכין פסטרמה ביתית בטעם ברביקיו

טרנד הבריאות והבישול הביתי לא פסח גם על הפסטרמה, אחד המאכלים האהובים ביותר על הישראלים.

מסתבר שלהכין פסטרמה בבית זה לא רק פשוט יותר ממה שנדמה לכם, זה גם בריא וטעים יותר.

בואו לגלות איך להכין פסטרמה בטעם ברביקיו בשני צעדים פשוטים.

 

החלה כשיטה של ייבוש מזון וצברה פופולריות מסביב לעולם

לפני יותר מ – 4,000 שנה והרבה לפני שהמציא האדם את החשמל ואת המקרר, הוא המציא את הפסטרמה. כבר בימי קדם גילה האדם הקדמון שייבוש הבשר בשמש משמר אותו לאורך זמן, ושייבוש שלו בעשן המדורה גם מוסיף לבשר טעם מעושן וארומה. מאז ועד היום הפכה הפסטרמה לאחד המאכלים האהובים בעולם ובארץ בפרט. אבל אם כבר לאכול פסטרמה, למה לא להכין אותה לבד בבית?

 

הכנת פסטרמה בבית – כל אחד יכול

פסטרמה ביתית, כמו כל מזון אחר שאנחנו מכינים בבית, עדיפה מבחינה תזונתית ומאפשרת לנו להימנע מצריכה של בשר מתועש אשר עלול להזיק לבריאותנו ולבריאות של הילדים שלנו. החדשות הטובות הן, שלא צריך יכולות בישול מתקדמות וגם לא ציוד יקר, האמת היא שכל אחד שיש לו תנור פשוט בבית יכול להכין פסטרמה טעימה ומשובחת. מטיבי הלכת, כמובן, יכולים להשתמש במעשנה. במאמר הזה נלמד כיצד להכין פסטרמה בבית בדרך מהירה ופשוטה באמצעות התנור הביתי.

 

השלב הראשון – השרייה

קחו נתח מפרפר של חזה הודו במשקל של כ – 700 גרם, נקי מעצמות ומשומן. את הנתח יש להשרות בתוך קערה, אליה מוסיפים כוס וחצי מים, ארבע כפות של רוטב סויה וכפית אחת של סוכר או דבש. ערבבו היטב את הנוזלים, וודאו שהם מכסים את נתח הבשר מכל כיוון וכסו את הקערה עם הבשר והמשרה בניילון נצמד. את המשרה עם הפסטרמה יש לשמור בקירור במשך עשרים וארבע שעות. מי שמאד ממהר, יכול להסתפק במינימום השרייה של שעתיים, אך במקרה של השריית פסטרמה, כל המוסיף דווקא אינו גורע – להיפך. בשיטה המסורתית, משרים את הפסטרמה אפילו ארבעים ושמונה שעות.

 

השלב השני – מכניסים לתנור

הוציאו את הבשר מהמשרה וייבשו אותו היטב מכל הנוזלים. בשלב הזה מתחילים בציפוי הבשר בתבלינים: כפית אחת של פפריקה מתוקה, כפית אחת של פפריקה חריפה, כוס אחת של רוטב ברביקיו וכף שמן זית. את הנתח המתובל יש להניח על רשת בתוך תנור שחומם מראש לחום של 220 מעלות. מתחת לרשת הניחו תבנית נוספת, לתוכה נתח הבשר יגיר את כל הנוזלים. אחרי צלייה של עשרים דקות, יש לעטוף את הבשר בנייר אלומיניום ולהשאיר אותו בתנור למשך עשרים עד שלושים דקות נוספות.

כשבשר הפסטרמה מוכן, מוציאים אותו מהתנור ופורסים לפרוסות דקות. את הפסטרמה מגישים חמה או קרה, לצד סלט או בתוך כריך.

תהליך ההכנה של פסטרמה בבית הוא כל – כך פשוט, והתוצר טעים ובריא להפליא. סביר להניח שאחרי ניסיון או שניים כבר תתקשו לחזור ולקנות פסטרמה מעובדת בסופר.

 

סנדוויץ

אולי תאהבו גם את

גחלים למנגל
כמה עולים פחמים

כל קרינבור מתחיל יגיד לכם שבשר שנצלה על גריל פחמים עולה על בשר שנצלה על גריל גז, פרט פחות ידוע הוא שיש חשיבות גם לסוג

קראו עוד »