חיפוש

הולנד – עבר מרתק והווה מסקרן

כשאתם חושבים על הולנד, גם אם לא הייתם בה מעולם, האסוציאציות הראשונות שעולות לרוב האנשים בראש הן מריחואנה, רחוב החלונות האדומים ופרחי

צבעוני.

אלה הם בערך ה"סקס, סמים ורוקנרול" של ההולנדים, ורק מזה אתם יכולים להבין שחופשה בהולנד אינה חופשה רגילה.

כבר שנים רבות שמריחואנה על כל סוגיה וזניה חוקית בהולנד. בשנים האחרונות עוד ארצות בעולם הצטרפו לגל, אך בהולנד תיירות המריחואנה היא גולת הכותרת המייחדת אותה כבר כמה עשורים. אבל זו לא רק המריחואנה שעושה את הולנד כה מיוחדת. כפי שהבנתם, בהולנד הגישה מאוד ליברלית כלפי דברים רבים הנראים כטאבו במדינות אחרות. בדומה למריחואנה גם על זנות אין איסור בהולנד ואף יש תקנות המגינות על המקצוע. כך נוצר רובע החלונות האדומים המפורסם באמסטרדם שהפך לאטרקציה לביקור גם למי שלא מעוניין להשתמש בשירותים שיש לרובע להציע.
התרבות הליברלית של הולנד מלאה במסיבות, חגים, פסטיבלים ומוזיאונים על מריחואנה, מין, להט"בים ועוד.

 

לא רק חופש וחטאים

אם נשמע לכם לרגע שזה אומר שהולנד היא תוהו ובוהו המתאימה רק לצעירים אלטרנטיביים, הרשו לנו להרגיע אתכם – הולנד היא הכל מהכל. לצד התרבות הליברלית המהללת דברים היכולים להראות מדהימים לחלק ומתריסים לאחרים תוכלו גם למצוא מוזיאוני היסטוריה, מופעי תרבות רבים, ביתה של אנה פרנק, כפרים מתוקים וציוריים והמון גבינת גאודה.

הולנד כולה שטוחה, למעשה בעבר היא היתה בעיקר ביצות אך הם יובשו בידי ההולנדים הראשונים ונבנו פארקים רבים וערים עם ארכיטקטורה מאוד קולוניאלית אירופאית – הולנד נראית ממש כמו גלויה של אירופה, היכן שלא תבחרו לבלות בחופשה בהולנד.

 

עבר עשיר והיסטוריה מרתקת

בעבר היתה הולנד אימפריאליסטית וכבשה מדינות רבות בעיקר בזכות הצי הימי החזק שלה, בתקופת מלחמת העולם השנייה סבלו מאוד היהודים הרבים בהולנד ביניהם אנה פרנק המפורסמת. הולנד היא מדינה ותיקה מאוד, ויש בה המון אתרים היסטוריים המספרים את סיפורה. קצת כמו קרית הוותיקן ברומא, גם להולנד יש את המקומות שמספרים את הסיפור שלה.

עברה של הולנד היה לא פשוט, ותוכלו למצוא מוזיאונים רבים המספרים את סיפורי העבר של הולנד בצורה מאוד אינטראקטיבית המתאימה גם לילדים. ביציאה מהמוזיאונים תוכלו להרגיש את הקונטרסט בין הולנד הישנה למה שהיא היום – פתוחה, ליברלית ומקבלת כל אחד.

התושבים ההולנדים יודעים אנגלית מצוין והם תמיד חמים ומסבירי פנים. גם מוזיאונים "רגילים" יש בשפע באמסטרדם, כאשר אחד המפורסמים שבהם הוא מוזיאון מאדאם טוסו אמסטרדם, שמציג את גדולי העולם בהעתקים מושלמים של שעווה, חוויה נהדרת לכל המשפחה.

 

גם לילדים קטנים יש מה לעשות

על אף ששני העולמות השונים האלה, הליברליות והעבר הכואב של הולנד, נראים כמו משהו שאולי יעניין את המבוגרים אך ישעמם או יפחיד מאוד את הילדים, הולנד היא ארץ נהדרת להביא אליה ילדים. נתחיל בזה שהמאכלים הלאומיים שלהם כוללים פנקייק וצ'יפס – שזה גן עדן לכל ילד, ועד למוזיאונים האינטראקטיביים הרבים המתאימים במיוחד לילדים כמו מוזיאוני המדע והאומנות וגני החיות, וכמובן אפטלינג – פארק שעשועים גדול וידוע מאוד לא רק בהולנד, אלא בכל העולם.

חופשה בהולנד היא חוויה מאוד ייחודית, אמנם תוכלו לבחור לגרום לה להראות כחופשה נורמטיבית לגמרי, אך אם רק תחפצו תמיד תוכלו לחוות בה חוויות שונות ומיוחדות באופן חוקי ובטוח.

 

נהר

אולי תאהבו גם את