חיפוש

מה דרוש עבור הרשמה לאיגוד הקבלנים הישראל?

מדינת ישראל מקדישה מאמצים ניכרים לצורך שיפור הרמה המקצועית בענף הבנייה, כמו בענפים אחרים במשק. אחת הדרכים להשגת מטרה זו היא על ידי רישום מקצועי ודירוג מקצועי מוסמך לבעלי מקצוע – בדומה לדירוג חשמלאים למשל.

 

משמעות הרישום בפנקס הקבלנים

רישום קבלנים בענף הבנייה הוכח כהצלחה משמעותית ברישום בעלי מקצוע, כאשר נכון להיום, רק קבלן רשום אצל רשם הקבלנים, המצוי באחריות משרד הבינוי והשיכון יכול  לבצע סוגים שונים של עבודות בענף הבנייה.

בנוסף, יזמים ולקוחות רבים כבר מבינים כי בחירת קבלן רשום עדיפה על עבודה עם קבלן הפועל ללא פיקוח וללא רישיון מתאים. בנוסף, לצורך הצטרפות לאיגוד הקבלנים בישראל, יש צורך ברישום בפנקס הקבלנים.

 

למה לקוחות מעדיפים לשכור קבלן רשום?

במהלך ביצוע עבודות קבלן שונות, נדרשים הקבלנים השונים להפגין ידע נרחב, כל אחד בתחומו וכן יכולת להפעיל מכשירים וציוד מתאימים, לצורך הגברת יעילות העבודה, שמירה על הבטיחות ועמידה בלוחות זמנים.

בין היתר, קבלנים נדרשים להשתמש במהלך עבודתם במכשירים כמו מסור בטון, מתקן הרמה חשמלי, מכונות מסוגים שונים וכלים מסוכנים אחרים. רישום בפנקס ובאיגוד מעיד על אמינות, מקצועיות, ניסיון ויכולת ולכן לקוחות מעדיפים לעבוד עם קבלן רשום.

 

כמה מילים על איגוד הקבלנים בישראל

איגוד הקבלנים הוקם כדי לשמור על האינטרסים והזכויות של הקבלנים בישראל ולתת מענה במגוון תחומים מקצועיים תחת קורת גג אחת. האיגוד מסייע לקבלנים להתמודד עם קשיים שונים לגבי רישום קבלנים, מול רשויות מקומיות, משרד השיכון, מכרזים, תקנות והיתרים, הגשת מסמכים שונים לרשויות וכן הלאה.

תחת המטריה של איגוד הקבלנים בישראל פועלים קבלנים בתחומים מקצועיים שונים בענף, כמו בניה, פיתוח תשתיות, עבודות הנדסה ועוד. גם לקוח שנתקל ביחס לא הוגן, או בליקוי אחר מצידו של קבלן רשום, הוא יכול להתלונן באיגוד, או אצל רשם הקבלנים, אשר יכול להפעיל סמכות כנגד הקבלן הבעייתי.

 

סוגי עבודות קבלניות שנמצאות באיגוד

תחומי המקצוע הכלולים בענף הבנייה בהגדרה כוללים תחומים רבים כגון:

  • עבדות שלד – כוללות את בניית קירות המבנה, פתיחת חלונות ודלתות, הכנה לתשתיות ועוד
  • עבודות צביעה וטיח – כוללות את הטיפול בקירות המבנה, לקראת סיום עבודות הבנייה
  • עבודות גמר – קובעות את האסתטיקה הסופית של המבנה
  • ריצוף, גבס, מיזוג אוויר, זכוכית
  • עבודות אינסטלציה, חשמל ועוד.

 

בכל אחד מן התחומים הללו, בעל מקצוע אשר עומד בתנאים הדרושים, יכול להירשם בפנקס הקבלנים ובאיגוד.

 

לסיכום

קבלן רשום לא רק מעיד על עצמו כי הוא מספיק אמין ורציני לקבל את המעמד הייחודי והמשמעותי הזה, אלא גם יכול לקבל יותר בקלות יותר עבודות, יותר איכותיות. משום כך, רישום בפנקס הקבלנים ובאיגוד, הפך בשנים האחרונות ליעד עבור קבלנים רבים, המעוניינים ליהנות מהיתרונות הנלווים למעמד וטוב שכך, כי גם הלקוחות מרוויחים מכל העניין.

 

במת הרמה ג'ירפה

אולי תאהבו גם את