חיפוש

מתי הכי מומלץ לאטום מרפסות בבניין?

החורף הישראלי אמנם לא רווי בגשמים ובכל זאת, בשנים האחרונות עושה רושם שכמות הגשמים גדלה. אי לכך, חשוב לתזמן היטב את כל פעולות האיטום שיש לבצע ובכללן איטום גגות ומרפסות. מרפסת הנה חלק בלתי נפרד מהדירה שלנו אולם, היא חיצונית ולפיכך נדרשת לעמוד בתנאים מעט שונים משאר אזורי הבית.

קיים הבדל בין מרפסת מקורה שפתוחה אך ורק בצדיה לבין מרפסת שנמצאת כולה תחת כיפת השמים וחשופה בשל כך הרבה יותר למשקעים מכל הסוגים ובעיקר למי הגשם. המאמר הבא עוסק בשאלה, מתי הכי מומלץ לאטום מרפסות בבניין?

 

מתי בכלל אוטמים מרפסת?

מרפסות נאטמות בפעם הראשונה בתום פעולת הבנייה של הבניין בו הן נמצאות. הפעם הבאה שמבצעים את פעולת האיטום היא בעקבות נזילה של מים שגורמת ללחות או רטיבות של ממש באחד מהקירות הסמוכים למרפסת. לעיתים אף קורה שאיטום לקוי במרפסת גורם לרטיבות בתקרה או קיר של השכנים שגרים מתחתיכם. כשאחד מאלה קורה זה הזמן לאטום את המרפסת ומהר, מומלץ אחת למספר שנים לחדש את איטום המרפסת גם בהיעדר תקלות ונזילות.

 

אם לא בחרום מתי מומלץ לבצע ריענון של האיטום?

שני פרמטרים משפיעים על בחירת הרגע לביצוע ריענון של איטום מרפסת. הראשון עוסק בכל כמה זמן יש לבצע את הפעולה והשני, מתי בשנה מומלץ לעשות זאת. אנשי המקצוע אומרים שריענון איטום מרפסת כדאי לעשות בכל 3 עד 5 שנים. לגבי העונה בשנה התשובה חד משמעית, יש לבצע את האיטום בעונת הסתיו. מדוע דווקא בסתיו? מכיוון שבסתיו יכול פתאום להפתיע יום גשם שימחיש לנו את מצב האיטום במרפסת וניתן לתפוס בעונה זו מספר ימים חמים בהם מצוין יהיה לבצע את האיטום בפועל.

 

כיצד מחדשים ומרעננים את איטום המרפסת?

ניתן לבצע איטום מרפסות בשתי דרכים עיקריות:

  • איטום ללא הרמת הריצוף – במקרים בהם הרטיבות טרם חדרה אל בין המרצפות וחלחלה פנימה, ניתן לבצע איטום ללא הרמת המרצפות, זה קל יותר וזול יותר. האיטום מתבצע על ידי הוצאת המילוי הקיים בין המרצפות, מילוי בחומרי איטום חדשים (פוליאוריטנים), מריחת חומרי חיזוק מעל המרצפות ומתן זמן לייבוש.
  • איטום הכולל פירוק מרצפות – במידה ומים חלחלו מתחת למרצפות והם מייצרים לחות או רטיבות בתקרות או קירות, לא תהיה ברירה ויהיה צורך לבצע בדיקה ואיטום יסודיים יותר. לשם כך, יש להרים את המרצפות. העבודה תכלול את הרמת המרצפות, פירוק האיטום הישן, בדיקת מרזבים (במידת הצורך תיקון ושיפור באמצעות בטון מוקצף), איטום מחדש באמצעות יריעות ביטומניות ולסיום, ביצוע בדיקת האיטום החדש.

 

בדיקת הניקוז

אחד הדברים החשובים לביצוע כחלק מאיטום מחדש או תיקון איטום, הוא בדיקת תקינות של מערכת הניקוז במרפסת. יש לוודא שהמים זורמים לניקוז כהלכה ושאין סתימה בפתח הניקוז.

 

סיכום

תיקוני איטום וריענון של איטום קיים הן פעולות חשובות שיש לבצע באמצעות אנשי מקצוע מומחים. דאגו לקבל לפחות שתי הצעות מחיר, בחרו קבלן ביצוע עם ניסיון ובצעו את הפעולה.

לאטום מרפסות

אולי תאהבו גם את