חיפוש

מדינות אליהן אסור לטוס עם חיות מחמד

לטוס לחו"ל זו חוויה נהדרת, ורבים יוצאים לחופשות במדינות אחרות לתקופות קצרות וארוכות. אם אתם בעלי כלב או חתול, יכול להיות שתבחרו לטוס יחד איתם וככה ליהנות מהטיול האולטימטיבי. עם זאת לטוס עם כלב זה לא בהכרח דבר פשוט.

יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון, ואחד מהם הוא שיש מספר מדינות שלא מרשות לטוס עם חיות מחמד, לפחות לא באופן רגיל. אז לפני שאתם קונים כרטיס – קראו את המאמר שלפניכם.

 

דברים שכדאי לדעת לפני שבוחרים יעד טיסה

כאשר אתם מתכננים לטוס עם כלב עם חתול או כלב, חשוב לבדוק לא רק את מדיניות חיות המחמד בחברת התעופה בה בחרתם, אלא גם את תקנות הכנסת חיות המחמד למדינת היעד.

רוב המדינות מאפשרות לכלבים וחתולים להגיע ככבודה אישית (שנכנסת לבטן המטוס), אבל יש מספר מדינות שדורשות מחיות מחמד לנסוע כ"מטען רשום". דבר זה מצריך היערכות מראש, הרשמה דרך חברת התעופה שלכם ולרוב תשלום גבוה. לכן חשוב לבדוק מראש את המדיניות של המדינה אליה תרצו להגיע.

 

כלבים בעלי אף פחוס

שימו לב שגם אם המדינה אליה אתם טסים מאפשרת הכנסת חיות מחמד כמטען רגיל, חברות תעופה רבות לא מאפשרות הטסה של כלבים בעלי אף פחוס. מדובר בכלבי בולדוג, בוקסר, פאג וכדומה. זאת בגלל שכלבים מסוג זה חווים קשיי נשימה לעיתים קרובות יותר, מה שיכול להוות בעיה בטיסות.

 

מהן המדינות שלא מאפשרות כניסה רגילה עם בעלי חיים?

קיימות מספר מדינות להן יש תקנות מורכבות יותר בכל הנוגע לטיסה עם בעלי חיים. אוסטרליה לדוגמה, מאפשרת כניסה של חתולים וכלבים רק כמטען רשום. בגלל חשש ממחלות ומגפות שבעלי החיים מביאים איתם, המדינה דורשת גם הסגר חובה של 10 ימים לפחות. גם ניו זילנד השכנה עוקבת אחר אותן התקנות.

גם בבריטניה, סקוטלנד ואירלנד חל איסור על הבאת בעלי חיים כמטען רגיל. כל בעלי החיים צריכים להירשם במיוחד בחברת התעופה, והם מגיעים למרכז קליטה מיוחד לבעלי חיים – משם תוכלו לאסוף אותם.

באיחוד האמירויות הערביות יש יחס אחר לחיות מחמד. בהמון מהערים קיים איסור גורף לגידול כלבים וחתולים. אם אתם טסים לשם עם חיית מחמד, שימו לב שיש הגבלה של 2 חיות מחמד לאדם בשנה, ויש צורך להכניס אותם כמטען רשום. מדינות נוספות שמאלצות לרשום כלבים וחתולים כמטען רשום הן בחריין, סין ודרום אפריקה.

 

לסיכום

בעוד רוב המדינות מאפשרות לטוס עם חיות מחמד כמטען רגיל בבטן המטוס, יש מדינות שמצריכות היערכות מעט אחרת. חשוב לוודא את כל הפרטים מראש ולסגור את כל המסמכים והדרישות השונות עם חברת התעופה באופן מסודר ומתועד, כדי למנוע אי נעימויות בעת הטיסה ולאחריה. מאחלים שתצליחו להביא את חברכם הפרוותי איתכם לטיול המושלם!

לטוס עם כלב

אולי תאהבו גם את