חיפוש

תפקידו של עורך דין הטרדה מינית במשפט האזרחי

המשפט האזרחי מאפשר לקורבנות של הטרדה מינית להגיש תביעה ולדרוש פיצויים כספיים.

עם זאת, הדרך להשגת המטרה ולניצול הזכויות הקבועות בחוק היא להתייעץ עם עורך דין מתאים.

אבל איך בוחרים עורך דין כזה ומה התפקיד שלו לאורך התהליך? הנה כל התשובות

הטרדה מינית היא עבירה חמורה שמוגדרת על פי החוק כפגיעה בכבוד האדם, חירותו, פרטיותו וזכותו לשוויון. ההגדרה הרחבה הזו לא רק מייצרת הרתעה כלפי הפוגעים, אלא גם עוזרת לנפגעים לממש את זכותם ולהגיש תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית. יתרה על כך, כיום כבר ברור שהטרדה מינית יכולה להופיע במגוון דרכים ואופנים – החל מביצוע מעשים מגונים ועד השפלה, ביזוי ואפליה על רקע מיני.

 

איך מגישים תביעה?

מבחינה פרקטית, הדרך הכי טובה להגיש תביעה בגין הטרדה מינית ולנצל את ההוראות הקבועות בחוק ובמשפט האזרחי היא להתייעץ עם עורך דין. התייעצות עם עורך דין חשובה כדי לבדוק היתכנות להגשת התביעה, על מנת להתרשם מפסקי דין תקדימיים על הטרדה מינית וכדי לשער מהם סיכויי ההצלחה או משך התהליך.

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים את עורך הדין המתאים עבור המשימה. בגלל שבחירה נכונה של עורך דין היא תנאי להצלחת התביעה וחלק בלתי נפרד מהתהליך, חשוב מאוד לבחור עורך דין שיש לו את הניסיון וההסמכה הרלוונטיים.

 

העדיפות: עורך דין שמייצג נפגעים ונפגעות בלבד

אחת הדרכים לדעת שמדובר על עורך הדין המתאים עבור הגשת תביעה על הטרדה מינית במסלול של המשפט האזרחי היא לבדוק את מי הוא מייצג. למרות שמותר לכל עורך דין לייצג כל צד במשפט, רצוי לתת עדיפות למי שמייצג בבלעדיות רק את הנפגעים או הנפגעות.

עורך דין שמייצג רק את הצד שנפגע ממקרים של הטרדה מינית יגלה הזדהות ורגישות רבה יותר. כמו כן, סביר להניח שעורך הדין הזה יעשה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר גם מבחינת האופן שבו הוא מגיש את המסקנות ואת הממצאים לבית המשפט.

 

הגדרת התפקיד של עורך הדין

התפקיד של עורך דין הטרדה מינית במשפט האזרחי הוא להוכיח שמדובר על עבירה ולא על חיזור. כדי לעשות את זה, על עורך הדין לקבוע עקרונות שעוזרים להבחין בין הטרדה מינית לבין חיזור לגיטימי ולאחר מכן לבסס אותם. כדי לבסס את הטענה המרכזית שלו, התפקיד של עורך הדין הוא להביא לבית המשפט פסקי דין תקדימיים ורלוונטיים, להציג כמה שיותר נימוקים, להראות דוגמאות ולהעמיק בהסברים.

החדשות הטובות הן שעורך דין שמבצע את תפקידו במשפט האזרחי יכול להשיג עבור נפגעים ונפגעות של הטרדה מינית פיצויים כספיים גבוהים. גם בלי קשר למישור הפלילי ולכך שהטרדה מינית היא עבירה שעונשה מאסר, תביעת פיצויים היא זכות שכדאי לנצל.

 

שופט

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »