חיפוש

שכן שלי תקף את אחד מיילדי באלימות – מה עושים?

במדינה כמו שלנו, ישנם אזרחים שמתברכים בשכנים מדהימים שהופכים לחברים טובים לחיים ומקיימים יחד שותפות איתנה, אך יש גם כאלה שבצער רב נמצאים בסכסוך מתמיד זה עם זה ומביאים למצבים קיצוניים וקשים שקשה להתגבר עליהם או לפתור אותם. מלבד תלונות בין שכנים על רעש או לכלוך, ישנם מקרים קיצוניים יותר בהם אזרחים חווים משכניהם פגיעות של ממש, הטרדות והתקפות למיניהן. מה עושים?

ומה עושים במצב בו שכן שלי תקף את אחד מילדיי באלימות? המצב בעייתי שכן הפתרון שהכי מושך – מעבר דירה, הוא הליך מורכב ומסובך. רבים תוהים מה כן ניתן לעשות במקרים כאלה, ולמי ניתן לפנות. לפניכם כל מה שצריך לדעת על מה עושים במקרה בו שכן שלי תקף את אחד מילדיי באלימות ומה כדאי לעשות בכל סכסוך עם שכנים.

 

האם קיימת תופעה של אלימות מצד שכנים? עד כמה זה רווח?

אלימות מצד שכנים היא מצב קיצוני בהחלט, אך לצערנו הרב מקרים כאלה קורים. המקרים הרווחים ביותר הם לרוב אלימות מילולית וסכסוכים על רקעים שונים, אך גם אלימות פיזית ותקיפות הן תופעות שקורות. מאחר ואנו לא מכירים את השכנים כאשר אנו עוברים לגור במקום מסוים, מקרים כאלה יכולים לקרות לכל אחד ולצערנו הרב, סכסוכים בין שכנים הם רבות פשוט בלתי נמנעים. העובדה הברורה היא שברגע שיש אלימות ובמיוחד נגד ילדיכם – יש לנקוט בצעדים חריפים ובמשני זהירות רבים כנגד התוקף.

 

מה מומלץ לעשות כשנתקלים באלימות בין שכנים?

במידה ואכן חוויתם מקרה של אלימות בין שכניכם ואף מקרה של תקיפה מצד שכניכם כנגד ילדיכם, מה כדאי לעשות ואיך כדאי להגיב? וודאי שהמקרים משתנים מאדם לאדם וכל מקרה הוא שונה לגופו, אך ברגע שמדובר באלימות מדובר בחובה דחופה והכרחית לטפל בבעיה ולמנוע את מקרה התקיפה הבא. מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי ולהבין מה הן דרכי הפעולה המומלצות לאותה המקרה. לפניכם כמה אפשרויות להתמודדות זהירה ובטוחה במקרה של אלימות בין שכנים:

צו הרחקה

במידה ואתם מעוניינים להוציא צו הרחקה כנגד השכן התוקף ולהבטיח באופן זה את מניעת ההתקפה הבאה עליכם או על ילדיכם – עליכם להגיש בקשה לצו הרחקה מבית המשפט בהתאם לחוק למניעת הטרדה מאיימת. בית המשפט יכול לפי שיקול דעתו להקנות צו הרחקה מידי זמני עד לדיון בנושא. בהמשך בית המשפט יבחן את הבקשה ובמידה ויימצא כי אכן יש צורך בצו הרחקה והמבקש נמצא בסכנה, תיתנן הארכה לצו ההרחקה של שישה חודשים או יותר.

הגשת תלונה במשטרה

בכל מקרה של אלימות ותקיפה שאתם או ילדכם ספגתם, מומלץ להגן על עצמכם ועל הסביבה ולהגיש תלונה במשטרה כנגד התוקף. זה בהחלט לא המקום להיות שאננים ועל הנתקף להיבדק ולהיחקר במידה והוא מהווה עבורכם סכנה. הגשת התביעה תבטיח את חקירת התוקף וברוב המקרים גם פיקוח עליו ונקיטת פעולות נגדו.

אגרוף קפוץ וילדה לא בפוקוס על ספסל מרוחק מעט

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »