חיפוש

מה לעשות עם הרהיטים הישנים בבית?

לעיתים, אנו מוצאים את עצמנו עסוקים במחשבה איך לעצב את ביתנו מחדש, איך לשנות בו אלמנטים, מאיזה דברים ו/או רהיטים הגיע המן להיפרד וכיו"ב. הבית הוא המקום הכי פרטי עבורנו, בו אנו אמורים להרגיש נעים ונוח ולפיכך, חשיבות המראה והסגנון שלו, ממלאת פונקציה משמעותית עבורנו. המהלך הזה, בו אנו שוקלים לרהט ולעצב מחדש את ביתנו, דורש מאתנו, הרבה פעמים, לעשות סדר בחפצים ואלמנטים בבית אשר מהם אנו חושבים להיפרד והדבר לעיתים מקשה עלינו, בייחוד כמדובר באלמנטים סנטימנטליים שנמצאים אתנו תקופה ממושכת ואפילו שנים.

בשל כך, בבואנו לעצב מחדש את ביתנו, אנו מוצאים את עצמינו מתמודדים עם השאלה: מה כדאי לעשות עם הפריטים ו/או האלמנטים אותם אנו עומדים להוציא מהבית ולהחליף בדברים חדשים?

בכדי לענות על שאלה זו, ניתן להתמקד בכמה אופציות פרקטיות ואפילו מצוינות שבעזרתן נוכל למצוא שימושים לרהיטים ישנים:

 

מכירה של הרהיטים

בדרך זו נצליח אפילו להפיק רווח מהריהוט הישן. מה גם, שאפשרויות המכירה מגוונות הודות לשימוש באינטרנט וליכולת לפרסם את הריהוט באתרי מכירה שונים. בדרך זו, נוכל להגיע לאנשים פוטנציאליים שעשויים להיות מעוניינים בריהוט שלנו. בדרך זו גם נוכל להתנחם שהריהוט לא נזרק לפח, אלא עובר לידיים אחרות.

 

תרומה

גם זו אפשרות אופציונאלית עבור הרהיטים הישנים. ישנם משפחות אשר אין בידיהם את האמצעים לרכוש ריהוט חדש וברוב המקרים הם ישמחו לקבל במתנה את הריהוט שנתרום להם.

 

מחזור

גם האפשרות למחזר היא טובה מאוד, בייחוד עבור אנשים שחשיבותה של איכות הסביבה ניצבת לנגד עיניהם. בדרך זו, נצליח גם לצמצם את כמות הפסולת אשר עלולה לזהם את הסביבה וגם למנף את הריהוט הישן לטובת ייצור של משהו חדש שאפילו יכול להשתלב בסגנון העיצוב של ביתנו, למשל: מארון ישן ניתן לפרק את המדפים וייצר מהם ארונית חדשה, לצבוע אותה וכן הלאה.

 

חידוש של רהיטים

בדומה למחזור, גם אופציה זו מהווה מעין מחזור של ריהוט ישן והיא אף עשויה להפוך את הרהיט המחודש לאטרקטיבי ביותר ע"י יצירתיות. בדרך זו ניתן לשנות או להוסיף משהו ברהיט הישן, לדוגמא: להחליף בו ידיות, לצבוע וכיו"ב.

 

לשנות את מיקום הרהיט

הרבה פעמים קורה מצב בו יש רהיט באזור מסוים בבית, שאנו לא רוצים להיפטר ממנו אלא להעביר אותו למקום אחר, לדוגמא: להוציא שידה ישנה מהסלון למרפסת.

 

פינוי הריהוט לצורכי מסחר

יתכנו מצבים בהם חברת הובלה מעוניינת בריהוט הישן לצורכי מסחר שונים ובשל כך, היא תהייה מוכנה לפנות עבורכם את הריהוט מהבית אפילו ללא בקשת תשלום.

 

לסיכום

עיצוב הבית מחדש לעיתים כרוך בהחלפה של ריהוט ישן בחדש. בבואכם להיפרד מרהיטים ישנים, כדאי לחשוב על שימושים חיוניים שניתן לעשות בהם, כפי שהוצג לעיל, בטרם תמהרו לזרוק אותם. שימוש יעיל בריהוט ישן עשוי לצמצם לכלוך מהסביבה, לסייע לאנשים אחרים לקבל ריהוט ללא עלות או לאפשר לכם אפילו להרוויח כסף במידה ותחליטו למכור אותו.

 

ספות

אולי תאהבו גם את