חיפוש

שלא נדע: עו״ד צוואות – כל מה שכדאי לדעת

צוואה וירושה הם תחומים בעלי רגישות מאוד גבוהה, וגם בעלי סיכויים שיהיו סבוכים יותר מתחומים אחרים. בתחום הירושה והצוואה מעורבים המון רגשות וגם אי הסכמות בתוך המשפחה. לטיפול בצוואות על עורכי הדין שלכם להיות בעלי ידע רב, בקיאות, וגם רגישות כי בהחלט מדובר בתחום שאינו פשוט. הנה כל מה שכדאי לדעת, צוואות, ירושות ועל עורכי דין המתמחים בתחום.

 

מה היא צוואה

מקורה של המילה צוואה היא מהמילה ״ציווי״. צוואה היא מסמך משפטי, אשר כתוב בו הציווי של אותו אדם שכתב אותה ומה הוא יעשה ברכוש שלו לאחר מותו. צוואה היא מסמך משפחתי, שצריך להיקבע באופן חוקי, מקצועי ומדוקדק.

ניתן לכתוב את הצוואות במגוון של דרכים כמו צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה הנערכת בפני רשויות הציבור וגם צוואה הנערכת בעל פה.

 

סוגי הצוואות

צוואה בכתב יד

צוואה זו נכתב ע״י המצווה כאשר הוא עודו בחיים. צוואה זו חייבת להיות בעלת תוקף חוקי ונכתבת על ידי המצווה עצמו והיא תהיה חייבת לשאת תאריך וגם את חתימתו.

צוואה בפני עדים

זו היא צוואה שדומה מאוד לצוואה בכתב יד. גם היא צריכה להיערך בכתב יד ולהיות עם תאריך וחתימה. צוואה זו צריכה להיות בפני שני עדים שגם עליהם לחתום על הצוואה ולאשר שצוואה זו נערכה בפניהם.

צוואה הנערכת בפני רשויות

אדם רשאי לערוך צוואה לפי חוק הירושה בפני רשות ציבורית, כמו בית משפט לענייני משפחה או רשם ירושה או בית דין בתי.

צוואה הנערכת בעל פה

הצוואה המורכבת ביותר. זו צוואה הנערכת בעל פה ועליהם אין שום הוכחה. מדובר ב״מילה מול מילה״. צוואה זו נערכת כחוק אך מאוד קשה להוכחה.

 

תפקיד עורך הדין

עורך דין צוואות משמש כמה תפקידים במערכת המשפטית. עורך הדין עוזר לכתוב את הצוואה, תוך כדי הקפדה על הניסוח. הצוואה כוללת את הדרך בה האדם יבחר לחלק את הירושה בעת כתיבת הצוואה. עורך דין לענייני צוואה וירושה, יכול ועוזר גם ליורשים פוטנציאלים בעתיד לממש את כתב הצוואה, בין אם הוא קיים או בין הוצאת תו ירושה במקרה ולא הייתה צוואה.

למרות שמו, העורך דין אינו אחראי בקשר ישיר לחלוקת הירושה בפועל. העורך דין משמש כאמצעי מאוד חשוב להצגה של נתונים בצורה חוקית, אל מול בית המשפט בכדי שתתקבל החלטה סופית כיצד תחולק הירושה בין כל היורשים השונים. בכדי שאדם יוכל לשנות את הצוואה שלו, עליו לשנותה אך ורק על מול עורך דין המתמחה בתחום.

 

לסיכום

צוואה הוא מסמך רשמי כיצד המצווה עליה רוצה לחלק את הרכוש שלו במותו. ישנם מספר סוגים של צוואות: צוואה בכתב יד, בפני עדים, בפני רשויות וצוואה שבעל פה. עורך דין צוואות ישמש אתכם מול המערכת המשפטית.

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »