חיפוש

איך מתנהלים נכון בחקירת מס

כל אזרח נדרש לשלם מיסים לפי מה שהחוק קובע. כאשר אזרח אינו משלם מס לפי מה שנקבע בחוק, הוא עובר על חוקי המס. במקרים הללו, רשות המיסים יכולה לזמן את אותו האדם לחקירה. הגעה לחקירה יכולה להיות גם תוצאה של פעולה מסוימת שמעלה את החשד של רשות המיסים. במאמר הבא נסביר כיצד מתנהל נכון בחקירת מס.

 

חקירת מס

כאשר עולה חשד אצל רשות המיסים שאדם מסוים ביצע עבירת מס, היא תזמן אותו לחקירת מס. בפקודת המס נקבעים חוקים המס השונים. מוגדרים סוגי מס מסוימים, אופן התשלום שלהם ואילו אזרחים צריכים לשלם אותם. כמו כן, גם מוגדרות הסנקציות השונות נגד מי שהחליטו לא לשלם מס. רשות המיסים יכולה לחקור אדם שחשוד בעבירות מס ולהטיל עליו סנקציות שונות, החל מקנס כספי ועד לפתיחה בהליך פלילי נגדו. עוד על כך תוכלו לקרוא באתר של עו"ד מס – ordanlaw.

 

מדוע חשוב להתנהל בצורה נכונה?

כאשר אדם מגיע אל חקירת מס, הדברים אותם הוא יספר לחוקרים, יחד עם הראיות שיהיו לחוקרי המס נגדו, הם אלו שיאפשרו לחוקרים לקבל החלטה בכל הקשור להמשך ההליך. התנהלות נכונה יכולה לאפשר לנחקר לסיים את ההליך בצורה שלא תפגע בו.

 

מהי בכלל התנהלות נכונה?

התנהלות נכונה, מבחינת נחקר בחקירות מס אצל רשות המיסים, היא קודם כל התנהלות שתאפשר לו לסיים את ההליך בצורה חוקית, מבלי שיחליטו חוקרי רשות המיסים להעמיד אותו לדין או לנקוט נגדו הליכים כאלו ואחרים.

 

פנייה אל עורך דין

השלב הראשון שעל נחקר לעשות, ברגע שהוא מקבל זימון לחקירה, הוא קודם כל ליצור קשר עם עורך דין מס. עורך דין זה מתמחה בחוקי המס השונים ומכיר את החקירות של רשות המיסים. לכן, הוא יכול לייצג בצורה טובה את הנחקר, כמו גם לתת לו ייעוץ פרקטי שיסייע לנחקר להתנהל בצורה נכונה במהלך החקירה.

 

לא לספר שקרים

חקירות מס עשויות להיות דבר מלחיץ במיוחד. לא מעט אזרחים חפים מפגע מגיעים לחקירות הללו בעקבות חשד מוטעה של רשות המיסים. בכל אופן, חשוב מאוד לא לספר שקרים במהלך החקירה, שכן מדובר על עבירה נוספת.

 

לענות רק על מה ששואלים אתכם

חקירה מתנהלת בצורה פשוטה, בה החוקר שואל את הנחקר, שצריך להשיב. מומלץ מאוד לשתף פעולה עם רשות המיסים, אך לא להשיב מעבר לשאלות שנשאלות. הדבר הוא חלק מהתנהלות נכונה, שכן כך לא תיצרו חשדות נוספים אצל החוקרים, אך גם לא תצטרכו לא לשתף פעולה.

 

לא לנסות להתחכם

אנשים שאינם מנוסים ומגיעים לחקירות מס, חושבים שיש מקום להתחכמויות מצידם. הדבר אינו נכון. רשות המיסים לוקחת את החקירות שלה בצורה רצינית, מתוך רצון להבין האם בוצעה עבירת מס, כך שלא מומלץ להתחכם בחקירות מהסוג הזה.

חקירת מס

אולי תאהבו גם את