חיפוש

מיתוג עסקי – מיתוג מחדש כאסטרטגיה שיווקית

חיי עסק, ממש כמו חיים של אדם, לא מתנהלים בדרך כלל בדרך ישרה ואחידה. ישנן תקופות חזקות וחלשות יותר, עליות ומורדות, ובהתאם להן צריך לגזור תוכנית עבודה שתשפיע על השיווק של העסק ותקדם אותו. אם העסק שלכם נמצא בתקופה מנומנמת ואתם חשים ירידה, יתכן שהגיע הזמן לשקול מיתוג מחדש.

כל בעל עסק מכיר את הסיטואציה הזו – אחרי כמה חודשים טובים, של מכירות, של עלייה בפדיון, מגיעה תקופה קצת יותר שקטה. בהתחלה השקט נעים ומאפשר קצת מנוחה, אבל בהדרגה הוא מעורר דאגות – אולי אנחנו טועים במה שאנחנו עושים? אולי צריך לחשב מסלול מחדש? מדי פעם שווה לבחון את אסטרטגיות השיווק שלנו ולבחון מיתוג עסקי חדש, שירענן את העסק ויוכל לקדם אותנו להצלחה.

 

מהו מיתוג מחדש?

מיתוג עסקי הוא בעצם יצירת תדמית לעסק. התדמית צריכה לשקף את הערכים הרצויים של המותג וליצור הבדלים ברורים שייחדו אותו מול מוצרים או שירותים אחרים באותה קטגוריה, כדי לשכנע את הקהל או הלקוחות לבחור דווקא בו. מיתוג מחדש, כשמו כן הוא – יצירת תדמית מחודשת למוצר או לשירות, שתכלול שינוי בלוגו, בסלוגן או אפילו במוצר עצמו, במטרה ליצור שוב ייחוד למותג.

 

מיתוג מחדש – כיצד ומתי?

מתי נבצע מיתוג מחדש? ישנן שתי אפשרויות. אפשרות ראשונה היא כשנרגיש שהמיתוג הנוכחי כבר לא משרת אותנו ואת העסק שלנו. למשל, אם אני מנהלת מרכז למידה, ואני מוסיפה למרכז שלי שירותים שלא היו בו בעבר או משנה את אופי השירות שאני נותנת, אני ארצה לשקף את זה במיתוג שלי, מה שיכול לגרור שינוי בלוגו או בסלוגן.

אפשרות אחרת היא כשנרגיש שבתנאי השוק הנוכחיים, המוצר שלנו לא מצליח להתבדל ומאבד מהחוזק שלו לעומת מוצרים אחרים. למשל, אם אנחנו חברה קטנה לעיצוב תכשיטים, תקופה שבה יצוצו מעצבות תכשיטים אחרות עשויה להיות תקופה שבה נרצה לבצע מיתוג מחדש.

 

מיתוג מחדש – סימנים שצריך אותו

הסימן הראשון, והברור ביותר, הוא ירידה בכמות הפניות או המכירות. סימן נוסף הוא שינוי שעובר העסק – הצעה או פיתוח של שירותים או מוצרים נוספים. סימן אחר הוא שינוי שעובר השוק – גדילה של כמות המתחרים במוצר או התחזקות שלהם. עוד היבט שחשוב להסתכל עליו הוא המידה בה המותג שלנו נראה חדשני או מיושן לעומת אחרים. וסימן חמישי, חמקמק יותר אך קריטי, הוא זיהוי מצב שבו אין לנו בעצם ערכים ברורים אותם אנחנו מנסים לשווק. בסיטואציה כזו חיוני לבצע תהליך חשיבה ממוקד כדי להבין מי אנחנו ומה הסיפור של העסק שלנו.

 

האם מיתוג מחדש מבטיח הצלחה?

מיתוג מחדש חייב לבוא בליווי חשיבה מעמיקה על ערכי המותג והעסק. כאשר השינוי היחיד הוא בלוגו, ללא כל שינוי במוצר או בשירותים, הלקוחות יוכלו לזהות זאת ויצביעו ברגליים. לכן חשוב לבצע תהליך אמיתי ומחויב, ולא רק להשקיע בנראות יפה יותר.

מיתוג עסקי

אולי תאהבו גם את

יועץ עסקי
יועץ עסקי מומלץ

ניהול עסק בישראל זה משימה מאתגרת בהחלט, החל משלב התכנון וההקמה, דרך הניהול השוטף והיום – יומי ועד תכנונים על צמיחה והתפתחות. כדי לצלוח כל

קראו עוד »