חיפוש

מהי רשלנות רפואית במתן תרופות

רשלנות רפואית ,היא תופעה מצערת שעלולה לקרות בכל רגע ובכל תהליך רפואי שקורה בעולם. לכן גם במתן תרופות וברשימת מרשמים, עלולות להיות טעויות טרגיות שנובעות מרשלנות רפואית. רשלנות רפואית במתן תרופות היא כל שיקול דעת מוטעה ושגיאות רפואיות שמבצע הסגל הרפואי, אשר גרמו לנזק מיותר וכבד אצל המטופל.

במקרים כאלה, נתין להגיש תביעה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם בהתאם לתקרית הנוראית שעברתם. כדי להבין הכל ולדעת כיצד לנהוג, לפניכם עוד על מהי רשלנות רפואית במתן תרופות.

 

מה היא רשלנות רפואית במתן תרופות?

רשלנות רפואית במתן תרופות, היא כל שגיאה רפואית ושיקול דעת מוטעה שנהג בו הצוות המטפל כנגד המטופל, ואלה כמובן גרמו לו לנזקים ולסבל מיותר, לטווח הארוך או הקצר. רשלנות רפואית במתן תרופות יכולה להתבטא במגוון רחב של מצבים וטעויות בדרך, הן מצד הרוקחים, המלצות הרופאים המטפלים, וכדומה.

רשלנות רפואית במתן תרופות לעולה להזיק למטופל באופן משמעותי, לגרום לו לנזקים ארוכי טווח וחמורים, ולהשפיע עמוקות על המשך חייו. לכן, במקרים של רשלנות רפואית ניתן לתבוע את הגורם המטעה שגרם לנזקים, ולזכות בפיצויים של אלפי – מאות אלפי שקלים. לעוד מידע ותמיכה בתהליך, כדאי לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית כפיר דיין דובב.

 

האם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית במתן תרופות?

עבור מי שחווה רשלנות רפואית מכל סוג שהיא – בהריון, במהלך ניתוח, וגם במתן תרופות, פתוחה האופציה לתבוע את הצוות הרפואי שטיפל בו, וכך לקבל את הפיצויים המתאימים מהם ואת ההכרה באחריות שלהם על המצב שלכם. כיום יש עורכי דין שמתמחים בשדה של רשלנות רפואית ויוכלו לעמוד לצדכם ולהסביר לכם מה האפשרויות העומדות לפניכם.

מהלך המשפט של רשלנות רפואית, שם דגש על חומרות הנזק וההגבלות הפיזיות והכלכליות שנגרמו למטופל, וכן בוחן האם הרשלנות הרפואית היא זו שגרמה לנזק.

 

איזה מקרים נחשבים לרשלנות רפואית במתן תרופות?

המקרים הנחשבים כרשלנות רפואית במתן תרופות, ושזכאים באמת לתביעה ולפיצויים הם רבים ומגוונים, שכן אין הגדרה מסוימת לרשלנות רפואית וכל טעות רפואית שגרמה לנזק במהלך הדרך, שנגרמה בטעות למרות שהנתונים העידו אחרת – תיחשב לרשלנות רפואית. לפניכם כמה מקרים שנחשבים לרשלנות רפואית למשל:

  • המלצה על מינון לא נכון של תרופות – כל טעות במינון התרופות, למשל  מינון מסוכן ולא מותאם שגרם להשלכות רפואיות ונזקים אצל המטופל.
  • איחור במתן הטיפול התרופתי – מקרים בהם הטיפול התרופתי הנכון הומלץ וניתן למטופל, אך באיחור פטאלי שגרם לנזקים בדרך אצל החולה.
  • אי מתן טיפול תרופתי כשהיה צורך – מקרים בהם הנתונים והבדיקות של המטופל הראו על צורך בטיפול תרופתי מסוים, אך הסגל הרפואי לא המליץ עליו וכך נגרמו למטופל סבל ונזקים נוספים.
  • מתן תרופה לחולה אלרגי – חולים מסוימים רגישים ואלרגיים לחומרים כימיים בתרופות. רשלנות רפואית עלולה להיות במצב בו הרופא ביודעין המליץ על תרופה שהחולה אלרגי אליה, וזו גרמה לו לנזקים ותגובה אלרגית.

רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את