חיפוש

מהי הדברה ומה פועלו של מדביר בצפון?

כולנו שמענו לא פעם ולא פעמיים את המושג הדברה ומדבירים. ההדברה היא פעולה ושירות נפוצים ביותר שנדרשים בכל בית ועסק. כשאנו מזמינים מדביר, אנו יוצאים מהבית, נותנים לו להדביר וחוזרים לאחר מספר שעות. אך מי מאתנו באמת יודע מהי הדברה ומה באמת תפקידו המלא של המדביר. למעשה זהו תפקיד בעל מספר הסתעפויות ולכל סוג שונה של מזיקים וטורדנים יש שיטות הדברה שונות וחומרים כימיים ורעלים שונים.

המדביר (במחיר של כמה מאות שקלים לרוב), דואג שלא נהיה מוטרדים מהמזיקים שעשויים לבצע גם בעיות ונזקים בבית ולהעביר מחלות. לכן מדובר בתפקיד חשוב וכדאי להבין מה הוא בדיוק כולל. לפניכם כל מה שצריך לדעת על ההדברה ועל פועלו של המדביר בצפון.

 

מהי בדיוק הדברה?

הדברה היא הרחקת או הרעלת טורדנים שונים למיניהם, אורחים לא רצויים שמגיעים לבתנו. שירות ההדברה ניתן בעלות סמלית של מאות שקלים ובתמורה ניתן לחיות בנוחות המלאה בביתנו ללא חיות בלתי רצויות. פעולת ההדברה נעשית בכמה פרקטיקות ושיטות ובכמה סוגי רעלים והדברה שונים.

בהתאם מזיקים איתם מבקש המדביר להתמודד, נבחרים רעלים וחומרים שונים ושיטות אחרות. למשל, להדברה כנגד מכרסמים, יידרש רעל מסוכן וחזק הרבה יותר מהדברה כנגד זוחלים בגלל שמדובר ביונקים גדולים וחזקים יותר.

 

מיהו המדביר?

המדביר הוא אדם שלמד לבצע פעולות הדברה והתמחה בשיטות השונות ובכל הידע המקיף בנושא. מדובר במקצוע חשוב ביותר ורוב המשפחות שוכרות מדביר לפחות פעם בשנה – שנתיים בהתאם למצב המזיקים בביתם. למקצוע זה מתלוות סכנות מאחר והמדביר נמצא בסביבה מלאה ברעלים וחומרים מסוכנים, לכן עליו להבין היטב בחומרים ולקחת מקדמי אזהרה בעת הליך ההדברה כדי שלא ייחשף בעצמו לחומרים המסוכנים.

כדי להפוך למדביר יש לקבל רישיון הדברה מהמשרד לאיכות הסביבה. קורס ההדברה אורך חודשיים. כדי להיות מדביר יש צורך בהצגת תעודת יושר, מתוך ההבנה שהמדביר הולך לבלות אצל אנשים רבים בבתים. כך מתמחה המדביר בחומרים השונים ובשיטות השונות להדברה, כאשר עליו להתמחות באיזה חומרים מתאימים לאילו סוגי מזיקים.

 

מהו פועלו של מדביר בצפון?

בכל אורכה של ארצנו ישנם מזיקים רבים ובכל אזור בה יהיו אנשים שיזדקקו למדביר, גם בצפון יזדקקו אנשים רבים למדביר בצפון.

המדביר מגיע לבית הלקוח, תוך שמודיע מראש כמה זמן תיקח ההדברה. בזמן הזה, אסור להיות בדרך כלל בבית ויש לחכות מספר שעות עד לחזרה בטוחה הביתה לאחר התנדפות החומרים. בזמן הזה המדביר פועל בשלל דרכים כדי להילחם ולהתמודד עם המזיקים לצמיתות, בניהן ריסוס או הצבת מלכודות. המדביר אחראי למספר תפקידים והוא מיומן לבצע מספר של תפקידים:

 

  1. הדברת חרקים – מקקים, נמלים, חרקים וזוחלים למיניהם.
  2. הדברה נגד חרקים מעופפים – זבובים, יתושים וכו'.
  3. הדברה נגד מכרסמים ולכידת מכרסמים – לרוב מדובר בחולדות ויונקים שעשויים לעשות נזקים של ממש בבתיכם.
  4. הדברת פרעושים וקרציות
  5. הדברת כיני יונים או הרחקת יונים לצמיתות
  6. לכידת בעלי חיים משוטטים ובפרט נחשים

מדביר מרסס חומר הדברה מתוך תא מטען של מכונית מסחרית

אולי תאהבו גם את