חיפוש

זכויות ילדים אוטיסטים – פירוט ההטבות

אוטיזם הוא מצב נוירולוגי התפתחותי. מצב זה משפיע על כל המישורים בחיי הילד, בין היתר על התקשורת שלו עם הסביבה ובאופן בה הוא תופס אותה. אוטיזם משפיע על יכולת הילד ליצור קשרים עם אנשים אחרים ומשפיע באופן ישיר על הדרך בה הוא תופס את המציאות ואת הסביבה שלו. יש כיום זכויות רבות שניתנות לילדים אוטיסטים מגופים רבים וגם אל ההורים של ילדים שלהם.

 

זכויות אוטיסטים בביטוח לאומי

ילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי, לאחר אבחנה מגורם רפואי יהיו זכאים לזכויות בביטוח לאומי. הם יקבלו שתי זכויות כגון:

הכרה באוטיזם – מהרגע שביטוח לאומי מכיר בילד על הרצף, ביטוח לאומי יזכו אותו על הכרה בזכויות רבות מגורמים שונים, ממוסדות שונים.

גמלת ילד נכה – המשפחה של הילד תהיה זכאית לקבל גמלת נכה. על גיל 3 יוכלו לקבל 97 מהסכום בחוק ומגיל 3 היא תקבל 117 אחוזים מהסכום.

 

זכויות ההורים של ילד אוטיסט

מהרגע שהילד יוכר כאוטיסט ההורים שלו יהיו גם זכאים להטבות והנחות כמו נקודות זיכוי המס הכנסה, תו חנייה, פטור מאגרת רישוי וגם הנחות בעלויות שיחות טלפון.

נקודות מיסוי המס הכנסה – ההורים זכאים לקבל שתי נקודות זיכוי ללא שום קשר לגובהה ההכנסה שלהם ומצבם הכלכלי.

תו חניה – הורים של הילדים יהיו זכאים לקבל ממשרד הרישוי תו חנייה לנכה במקנה להם את הזכות לחנות את הרכבתם במקומות חניה המיועדים לנכים. הטבה זו ניתנת לצורך הסעת הילד, ולכן יהיה ניתן לקבל תו חנייה ליותר מרכב אחד.

פטור מאגרת רישוי – הוריו של הילד יהיו פטורים מתשלום אגרת רישוי שנתית.

הנחה העלויות שיחות טלפון – חברת זק מעניקה עד בחמישים אחוזי הנחה בדמי שימוש קבועים, וגם חמישים אחוזי הנחה בהתקה של קט טלפון וגם העתקה של הקו.

 

זכויות ילדים בקופות חולים ומוסדות חינוך

קופות חולים – בגוף לחוק הבריאותי הממלכתי, ילדים אוטיסטים יהיו זכרים לשלושה טיפולים פרא רפואיים בשבוע כל שנה. ילדים הבוחרים להיות מטופלים באופן פרטי, יהיו זכאים להחזר של 117 ₪ לטיפול. ילדים יוכלו להשתתף ממגוון רחב של טיפולים שמוצעים להם מקופות החולים כמו הידרותרפיה, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ועוד.

חינוך – זכויותיהם של ילדים הסובלים מרצף האוטיזם יהיו זכאים למגוון אפשרויות בכל מה שקשור למערכת החינוך. עד גיל שחוש הם יהיו זכאים לחינוך במעונות טיפוליים ייעודיים ומיוחדים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בגילאי הגן יהיו זכאי לחינוך בגן טיפולי או לבחור להשתלב בגן מעורב עם ילדים רגילים. בגיל בית הספר יהיה זכאי ההורים לשחור האם לשבץ הילדים בבית ספר מיוחד או בבית רגיל שיש בו כיתה מיוחד.

 למידע נוסף היכנסו עכשיו לקול הזכויות ודעו מה מגיע לילדים שלכם ומצו את הזכויות שלכם כאזרחים וכמשפחה.

אוֹטִיזְם

אולי תאהבו גם את

התאמת תחפושות לילדים
התאמת תחפושות לילדים

פורים קרב וזו השעה להתחיל לתכנן את התחפושות לילדים. לא מעט אספקטים גם משפיעים על רצון הילד בבחירת התחפושת, בעיקר העובדה שיש דמויות שונות פופולריות

קראו עוד »