חיפוש

המדריך להתקנת דוקרנים נגד יונים

יונים הן דבר נהדר, כשהן רחוקות מאיתנו. כשיונה מחליטה לקנן לנו בבית ולהביא איתה מחלות ומזיקים אחרים, זה הזמן שלנו להציב לה גבולות ולהרחיק אותה משם. במידה והחלטתם לבצע זאת בצורה עצמאית וללכת על פתרון פשוט כמו דוקרנים נגד יונים, עשיתם את הבחירה הנכונה. במדריך הבא נסביר לכם איך להתקין דוקרנים נגד יונים בצורה המקצועית והטובה ביותר.

 

מה זה בעצם דוקרנים נגד יונים?

פשוטו כמשמעו, דוקרנים להרחקת יונים זה משטח עליו מוצבים דוקרנים. הדוקרנים מונעים מהיונים לקנן ולהתיישב באזורים מסוימים ובכך מרחיקים אותן. ההנחה של הדוקרן מתבצעת בעיקר באזורים בהם היונה מקננת באופן נקודתי, כמו חדר הכביסה או במרפסת. כיום בשוק קיימים שתי תצורות עיקריות של דוקרנים נגד יונים, דוקרנים מנירוסטה ודוקרנים מפלסטיק.

  • דוקרנים מנירוסטה – בסיס הדוקרן עשוי מחומר נירוסטה או פוליקרבונט. החלק של הדוקרנים הללו עשוי קוצים דקים וארוכים שמתפתלים לכיוונים שונים. ישנם 3 סוגים נפוצים במיוחד של דוקרנים מנירוסטה וההבדל העיקרי ביניהם הוא מספר שורות הדוקרנים. במידה ואתם מתקינים דוקרנים מנירוסטה וודאו שאתם קונים מספר דוקרנים המתאים לבעיית היונים אצלכם בבית.
  • דוקרנים מפלסטיק – זהו הסוג הפחות טוב. הם זולים יותר אך עם זאת פחות מרתיעים את היונים ופחות עמידים לתנאי מזג האוויר. מאחר ודוקרני הפלסטיק עומדים בצורה ישרה, הם לא גורמים ליונים לרוב להתעופף והן מצליחות לקנן. הפתרון של דוקרנים מפלסטיק מומלץ אם בעיית היונים היא נקודתית וקטנה ומדובר ביונה אחת או שתיים לכל היותר.

 

שיטות להתקנת דוקרנים להרחקת יונים

קיימות שתי שיטות להתקנת הדוקרנים:

  • הדבקה – ניתן להדביק את הדוקרנים באמצעות דבר מיוחד המיועד לדוקרנים. הדבק הוא על בסיס סיליקון ונקרא "סיקה". ההדבקה הזו היא אסתטית, לא נראית לעין ועמידה לאורך זמן. עם זאת, היא פחות עמידה מאשר קדיחה.
  • קדיחה – ניתן לקדוח ולהבריג את הדוקרנים לאזור בו תרצו להרחיק את היונים. הקדחה מחזיקה לאורך זמן רב יותר וככל הנראה תעניק לכם שנים של שקט, אך היא עלולה לפגוע במשטח עליו נמצאים הדוקרנים. בנוסף, לא על כל משטח ניתן לקדוח.

במידה ואינכם יודעים באיזו דרך לבחור, התייעצו עם מרחיק יונים מקצועי ובדקו מה תהיה הדרך הטובה ביותר להתקנת הדוקרנים.

 

התקנת דוקרנים להרחקת יונים באופן עצמאי

לפני ההתקנה כמובן שיש לרכוש את הדוקרנים שאתם מעוניינים בהם, אותם תוכלו למצוא בכל רשת לאחזקת הבית או בטמבוריות שונות. ניתן להתקין עצמאית את הדוקרנים רק אם מדובר בהתקנה פשוטה שלא מתנשאת לגובה רב, למשל אדן החלון. במידה ותרצו לבצע התקנת דוקרנים על הגג או במקומות גבוהים אחרים, אל תסכנו את עצמכם והזמינו מרחיק יונים מקצועי. מרחיק יונים יבצע את ההתקנה ככל הנראה בסנפלינג או בסולם, זאת בהתאם לגובה.

התקנת דוקרנים נגד יונים

אולי תאהבו גם את

התאמת תחפושות לילדים
התאמת תחפושות לילדים

פורים קרב וזו השעה להתחיל לתכנן את התחפושות לילדים. לא מעט אספקטים גם משפיעים על רצון הילד בבחירת התחפושת, בעיקר העובדה שיש דמויות שונות פופולריות

קראו עוד »