חיפוש

האם לבדוק לילד את היסטוריית הגלישה?

מעבר ליתרונות הרבים שהביאה איתה לעולם המהפכה הטכנולוגית, היא הביאה איתה גם לא מעט חרדות חדשות. בימינו, ילדים יכולים להיחשף לתכנים לא רצויים במרחק של לחיצת כפתור. במידה והילדים מחזיקים בגישה לאינטרנט, הם למעשה מסוגלים להיחשף לכל שעולה על רוחם מבלי שנוכל לעשות דבר בעניין ובלי שנוכל אפילו לדעת מכך. מקרים כאלו מעלים דילמה נפוצה, האם כדאי לבדוק את היסטוריית הגלישה של הילדים? בואו לשמוע את העמדות השונות. 

 

מה הן הסכנות שילדים חשופים אליהן ברשת?

בעבר כשהורה רצה לשמור על בטחון ילדיו, מספיק שהוא היה יודע איפה הוא נמצא. היום המצב שונה למדי וייתכן מצב בו הורה מתבונן בילד שלו ולא מודע שברגע זה ממש ילדו מצוי תחת סכנה אמיתית. הסכנה העיקרית שאורבת לילדים ברשת היא ניצולם על ידי מבוגרים זרים.

לצערנו הרב, לניצול ילדים ברשת יש פנים רבות והניצול יכול להתבטא בדרכים רבות. חוקרים פרטיים כמו גם חוקרי משטרה, עובדים שעות נוספות בניסיונות איתור של מבוגרים מתחזים ברשת כדי לממש את התאבות המיניות שלהם. כמו כן, ישנם עברייני רשת שמנצלים את המדיה על מנת לסחוט קורבנות תמימים, ילדים מהווים מטרה קלה ונוחה עבור העבריינים הללו.

 

האם הסכנות האלו מצדיקות בדיקת היסטוריית גלישה של הילדים?

ובכן, לשאלה הזאת אין תשובה אחת והיא נוגעת בעיקר לגבולות המצפון והמוסר שלכם. יש כאלו שיגידו שבשום מקרה אסור לחדור לפרטיותו של אף אחד, גם אם זה נעשה לצרכי ביטחון. מנגד, יש שיגידו שבטחון הילדים קודם לכל ועדיף לחדור לפרטיותו של הילד במטרה לשמור עליו.

בכל מקרה, גם אם החלטתם שאתם מוכנים לבדוק את היסטוריית הגלישה כדי לשמור על בטחון ילדיכם, ייתכן שהם מכירים את האפשרות של מחיקת ההיסטוריה וכך בדיקת ההיסטוריה לאו דווקא תשרת אתכם במטרתכם.

 

מה הן האפשרויות הנוספות העומדות לרשותי?

כאמור, בדיקת היסטוריית הגלישה של ילדיכם לא תניב בכל המקרים את התוצאה הרצויה – שמירה על ביטחונם. המהפכה הטכנולוגית אמנם הביאה סכנות חדשות, אך היא גם הביאה פתרונות חדשניים ויצירתיים. ישנם שירותי סינון אתרים שרשתות התקשורת מציעות, כך תוכלו לוודא שילדיכם לא יגלשו באתרים שלטעמכם עלולים לסכן את ביטחונם.

פתרון נוסף יכול להיות העסקת חוקר פרטי, כאשר איחרתם את המועד ואתם כבר חושדים שהילדים מסובכים בצרות, ייתכן ששימוש בסינון אתרים כבר יהיה מעט מידי ומאוחר מידי. באמצעות כלים טכנולוגיים ודרך מיומנות וניסיון, חוקר פרטי טוב ידע לאתר סכנה פוטנציאלית או סכנה קיימת ולהביא לתוצאה הרצויה.

 

הכי חשוב – תקשורת טובה

תקשורת טובה ובטוחה בניכם לבין ילדיכם תפחית את הסיכוי שהם יחשפו לסכנות ברשת. אם הילדים מרגישים נוח לדבר איתכם בפתיחות, הם ישוחחו איתכם וישתפו בחייהם האישיים, כך תכירו אותם טוב יותר ותעמדו כחוצץ בניהם לבין הסכנות ברשת.

היסטוריית הגלישה של הילד

אולי תאהבו גם את

התאמת תחפושות לילדים
התאמת תחפושות לילדים

פורים קרב וזו השעה להתחיל לתכנן את התחפושות לילדים. לא מעט אספקטים גם משפיעים על רצון הילד בבחירת התחפושת, בעיקר העובדה שיש דמויות שונות פופולריות

קראו עוד »