חיפוש

הטרדה מינית באוטובוס – כיצד יש לפעול?

בשנים האחרונות, על אף המודעות ההולכת וגוברת לחומרתן של הטרדות מיניות, צצה תופעה של הטרדות מיניות באוטובוסים. הטרדות מיניות הן אחת מהחולות הרעות שהחברה המודרנית עוד לא הצליחה להוקיע מתוכה. בניסיון למגר את התופעה, החל טרנד בניצוחן של נשים אמיצות, המתעדות את ההטרדות שהן חוות באוטובוסים ומפיצות אותן ברשת כשפניהם של המטרידים גלויים. השאלה היא מה עושים כאשר מתרחשת הטרדה מינית באוטובוס?

 

מה זה בכלל הטרדה מינית?

לפני שניגש להטרדה מינית באוטובוס, חשוב להבין תחילה מה היא הטרדה מינית. בעבר, שררה בציבור סברה מוטעית הגורסת כי הטרדה מינית יכולה להיות מוגדרת ככזאת רק במידה ומגע פיזי מתקיים.

היום, יחד עם מגמה מבורכת של הסברה בנוגע להטרדות מיניות, ברור לכול כי הטרדה מינית יכולה להיחשב ככזאת גם כאשר לא מתקיים מגע פיזי כלל, לפרטים מלאים – https://www.dw-law.co.il. הטרדה מינית יכולה להגיע בצורות ודרכים רבות, עם כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו, נוצרה קרקע פורייה חדשה להטרדות מיניות מסוגים רבים ומגוונים, לכן חשוב להכיר אילו מעשים מוגדרים כהטרדות מיניות.

 

מה הם סוגי ההטרדות?

כאמור, הטרדה מינית יכולה להיחשב ככזאת גם כאשר אינה כוללת בתוכה מגע פיזי. למעשה, ניתן לבצע חלוקה גסה של הטרדות לשתי קטגוריות – הטרדות פיזיות והטרדות מילוליות\התנהגותיות. הטרדה פיזית יכולה לכלול מעשים של אונס, מעשים מגונים, מעשי סדום ולמעשה כל מגע פיזי לא רצוי בעל אופי מיני.

הטרדה מילולית\התנהגותית כוללת מעשים של הצעות מיניות חוזרות לא רצויות, התייחסות מבזה על רקע מיני, התייחסות מבזה על רקע העדפות מיניות ועוד. כמו כן, כל אלו ועוד רבים יכולים להגיע לידיי ביטוי גם במרחבים ציבוריים, לרבות תחבורה ציבורית ואוטובוסים.

 

הטרדה מינית באוטובוס

אוטובוס ציבורי מהווה מרחב ושירות ציבורי בו כל אדם אמור להרגיש ביטחון. לצערנו, לעיתים קרובות מידי המצב הוא שונה ותופעת ההטרדה המינית מצויה גם שם.

מגע פיזי לא רצוי, מטרידים שנוגעים בעצמם, מטרידים שנצמדים, מטרידים שלא מורידים את העיניים באופן בוטה, כל אלו ועוד הן תופעות מגעילות שיכולות להיחשב כהטרדה מינית באוטובוס. כאמור, לאחרונה החל טרנד של נשים שהפסיקו לשתוק ומצלמות את התוקפים. מעבר לפתרון הזה, ישנם פתרונות נוספים ודרכי פעולה שניתן לנקוט.

 

כיצד יש לפעול?

חשוב להבהיר, הטרדה מינית שמתקיימת באוטובוס, בין אם היא פיזית ובין אם מילולית או התנהגותית, היא הטרדה מינית לכל דבר ועניין ועל כן המטרידים יכולים להיענש על פי חוק. במידה והוטרדתם באוטובוס, על תחששו לפנות לרשויות החוק כדי למצות עם העבריינים את מלוא חומרת הדין.

צעד שכזה, מעבר לצדק שהוא יכול להשיג, בסבירות גבוהה יניא את המטרידים ממעשים עתידיים שכאלו. חשוב לזכור, המטרידים הם האשמים הבלעדיים במעשים הללו והם צריכים לשאת באחריות על המעשים שלהם.

הטרדה מינית באוטובוס

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »