חיפוש

הוטרדתי מינית באוטובוס מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה שכיחה והיא יכולה להתרחש בכל מקום, כולל באוטובוסים. אם אתם חווים הטרדה מינית באוטובוס, חשוב לדעת שיש לכם זכויות. המאמר יפרט כיצד יש לנהוג.

 

כיצד באה לידי ביטוי הטרדה מינית באוטובוס?

הטרדה מינית היא התנהגות שיש לה אופי מיני ואינה רצויה. הטרדה מינית פוגעת במרחב האישי, בכבודו ובצנעתו של הפרט וחשוב לדווח עליה מייד ולהיבדק בהתאם לצורך. נסיעות באוטובוס במיוחד כאשר הוא מלא באנשים יכולות להוות מקום להטרדות מיניות שבאות לידי ביטוי בנגיעה פיזית לא רצויה, הצעות או הערות בעלות אופי מיני, שפה מינית בוטה וכל התנהגות שמאיימת או מטרידה את הזולת.

 

מה לעשות אם אתם חווים הטרדה מינית באוטובוס?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להתרחק. יחד עם זאת, ישנם מצבים שלא תוכלו לעשות זאת. למשל, כאשר האוטובוס מלא באנשים עומדים ואדם זר מתחכך בכם מאחור בצורה מינית. יכול להיות שתהיו בהתחלה בהלם מהסיטואציה או תחשבו אתם מפרשים אותה לא נכון, אך חשוב שתגנו על עצמכם. לפיכך, נסו להתרחק, עברו למקום אחר באוטובוס ואף צאו ממנו במידה וההטרדה ממשיכה. חשוב לזכור שאינכם לבד ולכן יש לפנות לעזרה. פנו לחבר, מכר, בן משפחה או אדם זר אחר הנמצא באוטובוס. יתרה מכך, פנו לנהג האוטובוס והתלוננו בפניו ובפני חברת האוטובוסים.

 

מה תאמרו לאדם המטריד אתכם מינית באוטובוס?

אם לא נוח לכם בסיטואציה אל תפחדו להגיד "לא". אם ההטרדה ממשיכה אמרו בקול רם  "עצור". אתם לא חייבים לסבול את זה. במידה וההטרדה היא מילולית, הקליטו את המטריד כדי שיהיו לכם ראיות להטרדה. בדקו גם אם נוסעים אחרים צילמו בווידאו את ההטרדה ובקשו מהם את הראיות על מנת שתוכלו לתבוע את המטריד.

 

מהן תקנות התעבורה לגבי הטרדה מינית באוטובוס?

תקנות התעבורה המתייחסות לכל התחבורה הציבורית ובפרט באוטובוס, קובעות שאם בוצעה הטרדה מינית בזמן נסיעה, יש לפנות לנהג. על הנהג לנסוע לתחנת המשטרה הקרובה על מנת שהמוטרד יגיש תלונה על המטריד. מעבר להגשת תלונה במשטרה, מומלץ לפנות לסיוע של עורך דין פלילי על מנת לזרז את תהליך התביעה ולהביא את המטריד לדין כמה שיותר מהר. תוכלו להרחיב ידע בנושא דרך אתר https://shaulaw.co.il

 

סיוע משפטי בנוגע להטרדה מינית באוטובוס

אם אתם מעוניינים להגיש תלונה על הטרדה מינית, תוכלו לפנות לקבלת סיוע משפטי או לפנות לארגונים שונים כמו המרכז לנפגעי תקיפה מינית, הלשכה המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית וארגונים נוספים המעניקים שירותים ללא עלות.

 

לסיכום

הטרדה מינית היא חוויה שאף אדם לא רוצה לחוות. אם אתם חווים הטרדה מינית באוטובוס, זכרו שאינכם לבד וישנם דברים רבים שתוכלו לעשות על מנת לקבל הגנה, כמו, פנייה לנהג האוטובוס, פנייה לאדם שסומכים עליו, פנייה למשטרה, לארגוני נפגעי פגיעות מיניות ולעורך דין פלילי.

הטרדה באוטובוס

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »