חיפוש

הנחיות להגשת תביעת סיעוד

ביטוחים שונים אמורים לתת לנו רשת ביטחון מפני נזקים או צרות שונות שעלולות לצוץ. בעוד שביטוח דירה אמור לאפשר לנו לקבל פיצוי כספי גבוה על נזק בלתי צפוי שקרה לדירה, וביטוח בריאות יכול לסייע לנו בטיפול בבעיה רפואית חמורה – ביטוח סיעודי מאפשר לאנשים שמגיעים למצב סיעודי לקבל פיצוי כספי שיסייע להם להתמודד עם המצב החדש אליו הם נקלעו. אלו ההנחיות להגשת תביעת סיעוד.

 

את מי אתם תובעים?

ישנם כמה סוגים של תביעות סיעוד. לפני שאתם מגישים את התביעה, אתם צריכים להבין את המצב והסטטוס שלכם מול הגופים השונים, על מנת שתדעו מול מי אתם צריכים לתכנן את הגשת התביעה. הגוף הראשון הוא הביטוח הלאומי, דרכו ניתן לקבל גמלת סיעוד.

גמלת הסיעוד של הביטוח הלאומי מיועדת לאזרחים שהגיעו כבר לגיל הפרישה ונמצאים במצב סיעודי, כך שלא כל אחד יכול להגיש תביעה כזו. ביטוח סיעודי נוסף הוא הביטוח הסיעודי של קופות החולים. קופות החולים מציעות את הביטוח הזה ללקוחות השונים. מכיוון שלא מדובר בביטוח מחייב, לא בטוח שיש לכם אותו.

ביטוח נוסף שאינו מחייב בהכרח הוא ביטוח סיעודי פרטי שמשווק על ידי חברות הביטוח השונות, שמיועד לאזרחים בכל שכבות הגיל. מאמר מקיף בנושא תביעת סיעוד יוכל לאפשר לכם להבין בצורה טובה יותר כלפי איזה גוף אתם צריכים להגיש את התביעה שלכם.

 

מסמכים רפואיים

אל כל אחת מהתביעות הללו צריך לצרף מסמכים רפואיים שונים, שמעידים על מצבו הסיעודי של התובע. המסמכים הרפואיים יכולים להיות מסמכים המעידים על אבחנה של מחלה כלשהי, תאונה מסוימת או תוצאה של בדיקה רפואית.

מדובר על חלק משמעותי בהגשת התביעה. תביעה שתוגש ללא המסמכים הרלוונטיים ככל הנראה לא תתקבל על ידי הגוף אליו הגשתם את התביעה. לכן, יש לאסוף את כל המסמכים שיכולים להיות רלוונטיים למקרה הפרטני.

 

מבחן תלות

מבחן תלות הוא מבחן שבוחן את היכולת של התובע לבצע פעולות שונות. אם צריך לפשט, המבחן הזה קובע עד כמה התובע סיעודי ואם בכלל. מומלץ להתכונן מראש למבחן הזה ולהבין את הפרמטרים השונים שמשפיעים על הניקוד שמתקבל במבחן.

 

עיון בפוליסה

אולי חברת הביטוח לא סיפרה לכם את זה במעמד החתימה, אבל יש הרבה מידע שנמצא בפוליסת הביטוח עליה חתמתם. מומלץ לפני התביעה לעיין בפוליסה ולהבין איזה מידע עשוי להיות רלוונטי אליכם.

 

עשו זאת עם איש מקצוע מיומן

הגשת תביעת ביטוח סיעודי היא עניין חשוב מאוד. ניתן לקבל פיצויים כספיים גבוהים באמצעות הגשת התביעה הזאת. למרות שגם אם התביעה נדחית עדיין ניתן לערער, אתם לא תרצו להגיע למצב שהפיצוי הכספי תלוי בהצלחת הערעור. לכן, לפני שמגישים את התביעה ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע מיומנים – חברות או עורכי דין בעלי ניסיון מול הגופים השונים.

תביעת סיעוד

 

 

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »