חיפוש

האם הציבור במגזר החרדי באמת צריך לימודים אקדמיים?

למגזר החרדי בחברה שלנו כיום יש מסורת עשירה של דת ושמירה על המצוות, אך חשוב להכיר גם בערך של השכלה אקדמית. אך האם הציבור הזה באמת צריך לימודים אקדמיים?

 

גם בקהילה החרדית יש לחשיבות ללימודים אקדמיים

בעוד שיש אנשים שיטענו שהקהילה החרדית צריכה להמשיך להתמקד אך ורק בלימודי הדת, בעולם המודרני של זמננו יש חשיבות רבה לרכישת ידע ומיומנויות אקדמיות. ללימודים אקדמיים יש יתרונות רבים, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. בין אם מישהו או מישהי מעוניינים להרחיב את הזדמנויות הקריירה שלהם, להרחיב את נקודת המבט שלהם או להתפתח באופן אישי- לימודים אקדמיים יכולים למלא תפקיד קריטי בהשגת היעדים הללו. אז הנה כל הסיבות לכך שכדאי לגברים ונשים מהמגזר החרדי לשקול לימודים אקדמיים.

 

הזדמנויות עבודה ופרנסה

לימודים לחרדים יכולים להועיל מאוד בתחום הקריירה. רכישת ידע ומיומניות אקדמיות יכולים לאפשר לכם למצוא אופציות רבות ומגוונות יותר בעולם העבודה. כיום קיימות משרות שתנאי הסף שלהן הן תואר ראשון, לפעמים אפילו לא חשוב באיזה תחום. על כן לימודים אקדמיים הם חובה אם רוצים למצוא עבודה טובה. בנוסף, בעקבות הרחבת טווח המשרות שניתן לעבוד בהן- פוטנציאל ההשתכרות עולה, דבר שיכול לשפר את רמת החיים שלכם ושל המשפחות שלכם באופן משמעותי.

 

פרספקטיבה רחבה יותר

אנשים רבים, לא רק בעולם החרדי, נמצאים באותה סביבה לאורך החיים ולא מרחיבים את נקודת המבט שלהם. לימודים אקדמיים יכולים לעזור לספק הבנה רחבה יותר של העולם והמורכבויות שלו, דבר שגם יכול לעזור לפתח אמפתיה רבה וגם עוזר להבין קצת יותר טוב איך העולם עובד.

 

צמיחה והתפתחות אישית

ידע והשכלה יכולים להוביל לצמיחה אישית והתפתחות אינטלקטואלית, דבר שיכול להיות מספק ומעשיר מאוד. הצבת היעדים עצמם ועמידה בהם יכולה לייצר ביטחון עצמי רב ולגרום לכל אחד להאמין ביכולות שלו. התגברות על אתגרים יכולה להיות קשה- אך כשמצליחים לעשות זאת- אין דבר מספק יותר מזה.

 

שיפור מיומנויות ופיתוח חשיבה ביקורתית

לימודים אקדמיים מצריכים מיומנויות רבות שמתפתחות ככל שהזמן עובר. סטודנטים רבים בסוף הלימודים מבינים איזה כברת דרך הם עברו וכמה שהלימודים הועילו לא רק לרכישת הידע הספציפי, אלא לרכישת כלים לחיים. בנוסף, הלימודים כוללים לרוב חשיבה ביקורתית, מה שיכול לעזור לאנשים לפתח כישורי חיים בעלי ערך.

 

מעורבות תרבותית וחברתית

על ידי לימוד מגוון רחב של נושאים במסגרת האקדמיה, אנשים יכולים להרחיב את האופקים התרבותיים והחברתיים שלהם, לעבוד וללמוד עם אנשים מרקע ונקודות מבט שונות, ולהיות מעורבים בקהילה חדשה שלא היו מעורבים בה בעבר.

 

קשרים חדשים

לא מן הנמנע שיווצרו קשרים חדשים בינכם לבין סטודנטים אחרים. אלו הם אחד מהערכים שהאקדמיה מטפחת רבות- ידידות ורעות בין בני אנוש. מדובר באנשים שיוכלו להיות שם לצידכם לאורך הלימודים וגם אחריהם!

לימודים לחרדים

אולי תאהבו גם את