חיפוש

אסטרטגיות התמודדות לחולי גליובלסטומה ויקיריהם

ההתמודדות עם מחלת הסרטן אינה קלה. מדובר בעובדה שידועה לרבים, אך העניין הוא, שמעטים מכירים באסטרטגיות ההתמודדות שיכולות להקל ולו במעט על החולה וקרוביו. במדריך זה נציג את אסטרטגיות ההתמודדות הטובות ביותר שכדאי להכיר וליישם במידה ואתם מכירים אדם שחולה (או שאתם בעצמכם חולים) במחלת הגליובלסטומה.

 

פנייה לתמיכה נפשית

חשוב מאוד לפנות לקבלת תמיכה נפשית אצל מטפלים מוסמכים שעוסקים בתחום. נציין כי יש לא מעט גורמים מקצועיים שיוכלו להעניק את התמיכה המקצועית המדוברת, למשל:

  • פסיכולוגים
  • עובדים סוציאליים
  • פסיכיאטריים

יש מי שבוחרים לפנות אל טיפול באמנות שמאפשר לשכוח לכמה רגעים מהכאב וההתמודדות המורכבת במחלה. רגע לפני שנציג בפניכם אסטרטגיה נוספת שנוגעת לפן החשוב ביותר – הפן הגופני, עליכם לדעת כי אסטרטגיה זו נחשבת לחשובה גם כן. שכן, הנפש משפיעה על הגוף ומביאה לשינוי, כך שההמלצה היא לשלב בין שתי האסטרטגיות שיובילו בסופו של דבר להקלה משמעותית בקרב המטופלים וקרוביו.

צור קשר לתמיכה נפשית

טיפול ביתי שצפוי להביא לדעיכת המחלה

יכול להיות ששמעתם בעבר על הטיפול החדשני שנקרא אופטיון. אם פספסתם את טיפול זה, כדאי שתדעו שמדובר במכשיר מתקדם במיוחד ולא פולשני, שפוגע בתאים הסרטניים שמתרבים במוח. השימוש בו יכול להביא לדעיכה של המחלה ולעיתים אף לעצירתה המוחלטת של התפתחות התאים. כאמור, אסטרטגיה טיפולית זו מאפשרת להתמודד עם המחלה פנים מול פנים וצפויה להביא לשיפור בהתנהלות היום יומית של המטופל.

 

היתרונות בטיפול האופטיון

אי אפשר לכתוב על הטיפול באופטיון מבלי להציג את היתרונות שבאים לידי ביטוי באסטרטגיה זו. אם קראתם בעיון רב את הפסקה שלעיל, וודאי שמתם לב לכמה יתרונות בולטים, למשל:

  • הטיפול אינו כואב ולא מעורר אי נוחות (שכן, אין מדובר במכשיר פולשני)
  • הטיפול הוכח כיעיל
  • הטיפול מתאים לכל החולים במחלת הגליובלסטומה ללא יוצא מן הכלל

יש יתרון נוסף שחשוב להכיר בו מקרוב וזו האפשרות להתנייד עם מכשיר האופטיון. שכן, ניתן להשתמש בו בבית או בכל מקום אחר והוא אינו מצריך הגעה אל בית החולים או מכון רפואי כלשהו.

הטיפול מתאים לכל חולי גליובלסטומה

פנייה אל קבוצות תמיכה

האסטרטגיה האחרונה שתוצג בפניכם במדריך זה נוגעת לטיפולים קבוצתיים שמותאמים לחולים בגליובלסטומה. בדומה לאסטרטגיה הראשונה שהוצעה לעיל, גם כאן מדובר בטיפול שנוגע לנפש. מומחים רבים ממליצים לקחת חלק בטיפול מסוג זה, מכיוון שהוא מאפשר לפרוק ולשמוע חוויות וקשיים של אחרים. היו מי שציינו בפנינו שההשתתפות בקבוצת תמיכה, הכירה להם טיפולים יעילים מתקדמים כמו האופטיון ששינו את חייהם, כך שכדאי לנסות ולהכיר ביתרונות של אסטרטגיה זו מקרוב.

 

מילים אחרונות לסיום

אלה היו 3 האסטרטגיות להתמודדות עם מחלת הגליובלסטומה שצפויות להביא להקלה בקרב החולים במחלה וקרוביהם. נאחל לכם בהזדמנות זו שתבחרו את האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורכם. זו שתביא בסופו של דבר לשינוי המיוחל בגוף ובנפש.

חולי גליובלסטומה

אולי תאהבו גם את

התאמת תחפושות לילדים
התאמת תחפושות לילדים

פורים קרב וזו השעה להתחיל לתכנן את התחפושות לילדים. לא מעט אספקטים גם משפיעים על רצון הילד בבחירת התחפושת, בעיקר העובדה שיש דמויות שונות פופולריות

קראו עוד »