חיפוש

מה עושים כאשר נטענת טענה של אי גילוי מצד חברת הביטוח?

מי מאיתנו לא משלם לחברות הביטוח? כנראה שאין חיה כזאת. אנחנו משלמים לביטוחים שונים, לפעמים מפאת החוק שמחייב אותנו (כמו בביטוח חובה לרכב) ולפעמים מתוך ההבנה שלנו שנזקים מסוימים יכולים לפגוע בנו בצורה משמעותית, ולכן דרושה רשת הצלה למקרי קיצון.

כשמקרי הקיצון הללו מגיעים, אנו מגישים תביעה לחברת הביטוח על מנת לקבל פיצוי כספי ראוי. מה עושים כאשר התביעה נידחית עקב טענת אי גילוי? זה מה שתוכלו לעשות.

 

ראשית, מהי טענת אי גילוי?

כשמגישים תביעה לחברת הביטוח, עקב סיטואציה כלשהי שהתרחשה וגורמת לכם להבין שאתם זכאים לקבלת פיצוי, חברת הביטוח בוחנת את הטענות העולות בתביעה. לחברות הביטוח, שמהוות חברות לכל דבר ועניין, אין רצון מיוחד להוציא כספים שלא לצורך. לכן, חברות הביטוח בודקות ביסודיות את מקרי התביעה. במידה והן יכולות, הן לא יוציאו כסף מיותר. קראו עוד על תביעות כאלו אצל עו"ד דוד פייל.

במקרים בהם היא מוצאת לנכון, חברת הביטוח יכולה לדחות את התביעה. החוק קובע שחברת הביטוח מחויבת להוסיף סיבה מפורטת ומנומקת בגין דחיית התביעה. אחת הסיבות יכולה להיות טענת אי גילוי. טענה זו אומרת שהמבוטח לא גילה דברים מסוימים אודות מצבו הרפואי לחברת הביטוח, שאילו הייתה יודעת, לא הייתה מבטחת אותו באותם התנאים.

 

האם חברת הביטוח צודקת?

כל מקרה נבחן לגופו. במקרים מסוימים, חברת הביטוח יכולה להיות צודקת בטענת אי הגילוי שלה. אכן, החוק קובע שאדם צריך לתת את כל המידע הרפואי בעת מילוי הפרטים שלו אצל חברת הביטוח.

למרות זאת, זה לא אומר שחברת הביטוח תמיד צודקת. יכולות להתרחש טעויות מצד חברת הביטוח, שיכולה ליצור האשמת שווא כלפי המבוטח. חברות הביטוח לפעמים דוחות תביעות עם סיבות שלא מצליחות להסתדר עם המציאות. בנוסף, ייתכן שהדברים מורכבים יותר ולא חד משמעיים, וחברת הביטוח בוחרת לצדד בטענה שמטיבה איתה.

 

הגשת ערעור

אם חברת הביטוח החליטה לדחות את התביעה שלכם בעקבות טענת אי גילוי, תוכלו להגיש ערעור על הקביעה הזו. למעשה, ניתן להגיש ערעור על דחיית תביעה גם על טענות אחרות. את הערעור ניתן להגיש אל חברת הביטוח עצמה ולפעמים גם אל בית המשפט. הגשת ערעור שמוכיח את צדקתכם יכולה להיות משמעותית, שכן אם הערעור יתקבל, תוכלו להנות מהפיצויים הכספיים שמגיעים לכם.

 

הסתייעות באיש מקצוע

במקרים הללו מוטב להתייעץ בעורך דין תביעות ביטוח. עורך דין כזה הוא בעל ידע וניסיון רלוונטי בכל הקשור אל חברות הביטוח והעבודה מולן. הוא יוכל להבין את סיבת הדחייה הממשית של חברת הביטוח ולדעת באילו צעדים משפטיים מוטב ללקוח שלו לנקוט, כדי לממש את הזכויות שלו ככל הניתן. במידה והמצב יאפשר זאת, הוא יוכל להגיש ערעור עם סיכויי קבלה גבוהים.

עו"ד

 

 

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »