חיפוש

אינטליגנציה של הורה – המאפיינים שמייחדים את כל ההורים

הורות אינה משימה פשוטה, ואף בעלת השלכות כבדות משקל.

כיום, נדרש מהורים להבין את רוח הזמן, ולא לנסות למחזר מושגים, שהיו תקפים בחנוך ילדים בעבר.

הניסיון לשקם את הסמכות ההורית, לפי דגם תרבות העבר, של יחסים היררכיים בין הורים וילדים, הכתבה, פיקוח וקשיחות – היא אחיזת עיניים, ובלתי אפשרית ליישום.

 

תפקיד ההורה בעולם משתנה

העולם המשתנה בו אנו חיים, והמהפכה הטכנולוגית דיגיטלית, משפיעים על היחסים המשפחתיים.

העולם המודרני, מייצר ילדים בעלי אופק פתוח ועצמאי, ויכולת לבטא את קולם, את דעתם ואת רצונם.

תפקיד ההורה והמחנך, הוא לסייע להם כשנדרש ומתבקש, תוך כיבוד סמכותם ורוחם, מבלי להתיימר ולשלוט עליהם. חשוב שההורה ירגיש סיפוק ואחריות, בתפקידים הנגזרים מרוח התקופה, גם אם הוא פחות מתמצא מהילד, בתחומים מסוימים.

 

אובדן גבולות

העולם הצרכני והסביבה הוויראלית, קיימים בחיי כולנו, והם מציגים אפשרויות וסכנות, שעדיין לא מובנות לחלוטין.

המרחב המשפחתי החופשי המשותף, מייצר התערבבות בין דורית, ואובדן גבולות. עבור שני הצדדים, המרחב החופשי, חשוף ללחצים סביבתיים ושיווקיים, המולידים את ההשוואה של ההורות לסוג של צרכנות, ומצמצמים אותה לזו המספקת שירותים לילד.

 

לסמוך על שיקול הדעת

הורים צריכים להסתמך יותר על שיקול דעתם, ועל שיקול דעתם של ילדיהם. הדפוס ההורי של חיפוש פתרונות עבור כל סיטואציה, צריך להשתנות לבדיקת שאלות על הקשיים, המאפשרות הזדמנות לשינוי אישי. שאלות, כגון: היכן קיים קושי בהתנהלות מול הילד, ואיך כדאי לפעול, על פי צו ליבו של ההורה ושל הילד.

 

השותפים להורות

להורות יש גם שותפים: הילדים עצמם, בני הזוג, הסבים והסבתות, המורים ומערכת הגן, בית הספר והקהילה. שיתוף פעולה עם כל הגורמים השותפים, אינה קלה, ויש חשש מכך, שהקול ההורי לא ישמע, או יותש. הפתרון הוא הקשבה לשותפים, אבל בעיקר לעצמי.

החרדות בענייני ההורות, מגיעים בדרך כלל, ממודלים הוריים שהיו קיימים בעבר והופנמו על ידינו. צריך להתרגל להתבונן, ולא לפעול אוטומטית, מה שיאפשר לנו צמיחה, כאנשים וכהורים.

 

זמן פנוי

התובענות שיש בהורות, מתישה ולעיתים אינה משאירה לנו זמן פנוי לעצמנו.

כדי ללמד את ילדינו אהבה עצמית והשקעה בעצמם, עלינו לתת להם דוגמה אישית.

עלינו למצוא דרכים לתת לעצמנו, לקבל ולאהוב את עצמנו כמו שאנחנו, וכן להקדיש לעצמנו תשומת לב, זאת, כדי שהם יוכלו לעשות זאת עבור עצמם, ולהנות מחייהם.

 

לסכום

העולם המשתנה בו אנו חיים, והמהפכה הטכנולוגית דיגיטלית, משפיעים על היחסים המשפחתיים. במקרה הצורך קבלת נציג לטובת הסכם הורות משותפת. המרחב המשפחתי המשותף, מייצר התערבבות בין דורית, ואובדן גבולות. הורים צריכים להסתמך יותר על שיקול דעתם ושל ילדיהם, בהחלטות השונות. בנוסף, שיתוף הפעולה עם כל הגורמים השותפים בהורות, אינה קלה, ודורשת סבלנות והתבוננות.

אולי תאהבו גם את

התאמת תחפושות לילדים
התאמת תחפושות לילדים

פורים קרב וזו השעה להתחיל לתכנן את התחפושות לילדים. לא מעט אספקטים גם משפיעים על רצון הילד בבחירת התחפושת, בעיקר העובדה שיש דמויות שונות פופולריות

קראו עוד »