חיפוש

איך מתנהלת תביעת נזקי רכוש?

תביעת נזקי רכוש לאחר תאונת דרכים צריכה להיות מוגשת כנגד הנהג האחראי לתאונה או כנגד חברת הביטוח שלו. בכל מקרה של  נזק לרכוש יש לדרוש דוח שמאי להערכת הנזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מתאונה. באופן עקרוני כדאי לערוך דוח שמאי לאחר כל תאונה, גם כאשר נראה כי הנזקים אינם משמעותיים. במאמר זה נרחיב לגבי האופן בו מתנהלת תביעת נזקי רכוש.

 

שאלת האשמה

עיקר הדיון בבית המשפט בתביעת נזקי רכוש עוסק במחלוקת בעניין האשמה. החלטת בית המשפט לגבי נטל האשמה חשובה מכיוון שמי שאחראי לתאונה הוא שיישא בתשלום ההוצאות בגין הנזקים. הגשת תביעה כרוכה כמובן בסיכון מכיוון שמול הניזוק עומד לרוב נציג מנוסה של חברת הביטוח.  עוד על כך ראו עורך דין נזקי רכב ורכוש אושיק אליהו ד הבית.

 

קשר לחברת הביטוח

לפני הגשת תביעת נזקי רכוש לאחר תאונת דרכים, יש צורך להגיש הודעה על מקרה ביטוחי לחברה המבטחת. להודעה זו משקל רב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין כבר בשלב זה מכיוון שכאן מדובר בגרסה הראשונית של הנהג הניזוק. תביעה בגין נזקי רכוש לרכב אינה מוגבלת לנזק הישיר שנגרם לכלי הרכב.

מלבד הנזק לרכב יכולה התביעה לכלול גם נזקים כספיים נוספים כגון, הוצאות נסיעה מוכחות עבור בתקופה בה היה הרכב מושבת.

 

הדיון המשפטי

במהלך הדיון בית המשפט יעיין בראיות כגון, תצהיר עדי הראיה שנכחו ברכב, עדויות של עדים שנכחו בזירה, תמונות של מקום התאונה ומיקומי הרכבים, טופס ההודעה שנמסר לחברת הביטוח בסמוך להתרחשות התאונה, תמונות וסרטונים המעידים על נזקי הרכוש לרכב וכן הלאה. בית המשפט בוחן גם את אמינותם של העדים.

 

גובה הפיצוי

תאונת דרכים עלולה להיגרם לרכב נזקים רבים כמו, החלפת כנף, נזק לשלדה, כיפופי פח, החלפת טמבון ועוד. על מנת שבית המשפט יוכל להעריך את סכום הפיצוי, יש צורך לקבל חוות דעת של שמאי רכב. במסגרת  חוות הדעת, השמאי מחווה את דעתו גם לגבי ההשפעה של הפגיעה על ירידת הערך של הרכב.

 

את מי לתבוע

בית משפט השלום בתל אביב קבע בעבר שאין צורך לצרף כנתבע את הנהג המעורב בתאונת דרכים בה נגרמו נזקי רכוש בלבד כאשר מדובר בתביעה של נזקי רכוש אותה מגיש צד ג'. ניתן להגיש את התביעה במישרין רק נגד חברת הביטוח. המבטח חייב לשלם במישרין לצד השלישי את תגמולי הביטוח מבלי שיהיה צורך לצרף את המבוטח או את הנהג לתביעה ומבלי לקבל פסק דין.

 

סיכום נזקי רכב

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו באיך מתנהלת תביעת נזקי רכוש לרכב לאחר תאונת דרכים. העברת התביעה לבית המשפט השלום נעשית כאשר לא ניתן לקבוע על מי יש להטיל את נטל האשמה להתרחשות התאונה והנזקים. בית המשפט בוחן את כלל הראיות ויקבע את הגורם האחריות להתרחשות האירוע ואת גובה הפיצויים בהתאם להערכת השמאי.

משקל

 

אולי תאהבו גם את

מה מותר לומר לעו_ד
מה מותר לומר לעו"ד?

ההבנה של מה ניתן לומר לעורך דין לא רק מבהירה את גבולות התקשורת המשפטית אלא גם משפרת את האפקטיביות של הייצוג המשפטי. אז איך עושים

קראו עוד »
עבירות רצח
כמה זמן זה מאסר עולם?

מאסר עולם הוא כיום העונש הקשה ביותר שיכול לקבל נאשם בישראל בגין עבירה שביצע. אמנם בספר החוקים הישראלי מוזכרת האפשרות של עונש המוות, אבל השימוש

קראו עוד »
נוטריון בתל אביב
איפה מוצאים נוטריון בתל אביב?

כאשר מסמכים משפטיים דורשים אישור נוטריוני בתל אביב, חיוני למצוא נוטריון אמין ומוסמך. לנוטריונים תפקיד מכריע באישור ואימות עסקאות משפטיות שונות. אנחנו כאן כדי לכתוב

קראו עוד »