חיפוש

כיצד התקן התדלוק האוניברסלי מעביר את הכוח לצרכן?

בתחילת שנת 2018 נפל דבר במדינת ישראל: פיתוח ישראלי שינה את כל מה שידענו עד עכשיו על תדלוק הרכב, ומעביר את הכוח לראשונה לידיים של הצרכן – אשר יכול כעת לתדלק בכל תחנה בפריסה ארצית לבחירתו.

מהו התקן תדלוק אוניברסלי וכיצד הוא משפיע על הצרכן?

התקן התדלוק האוניברסלי מאפשרת לראשונה לצרכנים אשר ברכבם מותקן התקן תדלוק אוניברסלי לתדלק את רכבם בתחנות הדלק השונות ברחבי הארץ, החלפת ספק שירותי תדלוק ולראשונה – תאפשר המערכת תדלוק ומעבר לקוחות בין חברות, תוך שחרור מהחסמים הטכנולוגיים הקודמים שאפיינו את מערכות התדלוק הישנות.  בכך, התקן התדלוק האוניברסלי מאפשר לראשונה לחברות וארגונים אשר בבעלותם ציי רכב אפשרות לתדלק את רכבם בכל סוגי חברות הדלק, מבלי להיות כבולים לחברה אחת, ובכך לשפר את התנאים שהם מקבלים תוך קבלת נוחות מרבית באחת הפעולות הבסיסיות ביותר שמבצע כל אדם. היקף שוק ציי הרכב נאמד כיום בכ- 450 אלף מכוניות נוסעים, בהם התקני דלקנים של החברות הגדולות במשק, כמו גם חברות שינוע והסעות אשר במערכות הרכב מותקן דלקן. בכך, בעלי ציי הרכבים מקבלים את הכוח לידיים, בהשפעה אדירה על שוק הדלק אשר מגלגל מיליארדי שקלים בשנה, למידע נוסף לחץ כאן.

התדלוק האוניברסלי

השינויים שהתרחשו בענף הדלק כתוצאה מכניסת התקן

בעקבות אישור הרפורמה להתקנה של התקן תדלוק אוניברסלי, חברות הדלק הגדולות חויבו להציב לפחות שלוש עמדות תדלוק בכל תחנה לתדלוק אוניברסלי, כאשר המגמה היא שעד שנת 2019 כל תחנות הדלק, הגדולות והקטנות, יהיו מחויבות להפוך את עמדות התדלוק לאוניברסליות. גם בעלי הדלקנים מחויבים כעת בהחלפת הדלקנים החדשים להתקן אוניברסלי, בעלות אשר נעה בין עשרות למאות שקלים, תלוי ביכולות המשא ומתן. המהפכה הזו בה יהיו לבעלי ציי רכב מספר גדול של ספקי דלק, בניגוד למצב הקודם בו היו כבולים רק לספק אחד, תגרום להורדה משמעותית במחיר בעלות השירות, תנאי התשלום וכו'. הרעיון המרכזי בקידום של ההתקן האוניברסלי הוא למנוע את ההגבלה מהנהגים לשעבוד לחברת דלק אחת, ולחייב את החברות והצרכנים – בדרך כלל חברות המחזיקות בציי רכב להתקין התקן אוניברסלי, בכדי שהם יוכלו לתדלק בכל תחנה לבחירתם, ובכך לאפשר גם לשחקנים קטנים בשוק הדלק להציע אפשרות לתדלק בתחנות שלהם באמצעות התקן הדלקו אוניברסלי, בשונה מהתקופה בה התקשו החברות הקטנות לנהל משא ומתן אל מול חברות וארגונים, זאת לאור העובדה כי בדלקן הישן היו מחויבים בעלי הדלקן להתקין דלקן של חברת דלק אחת בלבד.

לסיכום, בזכות מהפכת הדלקן האוניברסלי פעולת התדלוק הפכה לפשוטה הרבה יותר, מאפשרת לבעלי ציי רכבים לנהל משא ומתן תוך קבלת הטבות מפליגות שלא קיבלו בעבר, כמו גם פריסה נוחה יותר ויכולת לתדלק בכל תחנה מבלי חשש ועם שירות מיטבי.

 

אולי תאהבו גם את

ממה מורכב מחיר של הדלק?

כאשר מתייחסים למונח "מחיר הדלק" הכוונה היא, בדרך כלל, הן למחירים של בנזין והן למחירים של סולר. הגורם העיקרי לשינויים במחיר הדלק הוא לפני הכל

קראו עוד »