חיפוש

האם כדאי לתקן מסך של גלקסי?

אם יש לכם מכשיר טלפון גלקסי מסוגS6 ,S5, s7  או  S8אתם בטח כבר יודעים שמדובר במכשיר מצוין עם בעיה אחת – מסכים שבירים במיוחד.

אמנם מכשירי הגלקסי אינם יוצאי דופן בתחום הזה לעומת מכשירי טלפון אחרים, אבל מכיוון שהם ייחודיים בעיה זו נחשבת אצלם לקריטית. במכשירי הגלקסי המסך מהווה חלק מהותי בעל חשיבות לפעולת המכשיר והם מתחלקים לשניים:

  • מסך מגע – הזכוכית הפנימית שמתרגמת את הנגיעות של המשתמש על המסך לפעולות שונות במכשיר הגלקסי עצמו. לרוב סדק במסך זה אינו משפיע על תפקוד המכשיר והוא ממשיך לפעול כשורה- מה שאומר שהתיקון כדאי רק במידה והוא אינו רק אסתטי.
  • מסך LCD  – המסך שעליו מוצגת התצוגה. שבר במסך זה גורם להשחרת התצוגה – מה שמצריך פנייה למעבדת תיקונים לצורך החלפת המסך.
  • מסכים שבורים

העניין מסתבך

כדי להוסיף מורכבות לסוגיית המסך, כדאי לזכור שיש גם שוני במסכים בהתאם לסוג המכשיר הגלקסי הספציפי. למשל, במכשירים מסוג 7  אדג' המסך רחב במיוחד ומתפרס ממש עד לקצה של הטלפון, במכשירים מסוג  S8המסכים קעורים וכו'. המשמעות היא שבכל בעיה במסך במכשירים אלו נדרשת פנייה למעבדת תיקונים שמעסיקה טכנאים מיומנים. הסיבה לכך פשוטה – החלפת המסכים האלו היא עבודה מסובכת מהרגיל שמצריכה שימוש בכלים מיוחדים ופעולה זהירה במיוחד. וכמובן שהמחיר בהתאם. לכן, מדובר בפעולה שאין לנסות לעשות לבד בבית באופן עצמאי. כמו כן, מומלץ לעשות הכל כדי למנוע פגיעה במסך כדי להקדים תרופה למכה ולהחלפת המסך היקרה , למשל להצטייד באביזרי מגן כמו קייס, מגני זכוכית וכו'.

תיקון וקוץ בו

חשוב לפנות למעבדת תיקונים מקצועית כדי להימנע מעוקץ ידוע – החלפת מסך במסך שאינו מקורי וגביית כסף עבור מסך מקורי, מה שכמובן משלשל לידי המעבדה הפרש כספי ניכר. לכן, מומלץ לבדוק את מקוריות המסך בשלוש דרכים שונות:

  1. להציג על המסך החדש תמונה לבנה ולכוון את הבהירות של המסך למקסימום מבחינת עוצמה. במידה ומופיעים על המסך כתמים או נקודות בצבע שאינו לבן – המסך אינו מקורי.
  2. לבצע פעולות שונות באמצעות מסך המגע ולבדוק את מהירותו. במידה והמהירות נמוכה מזו שהורגלתם אליה – המסך אינו מקורי
  3. להציג תמונות שונות על המסך. במידה ויש שוני מבחינת האיכות של הצבעים והבהירות במסך החדש – המסך כנראה אינו מקורי.

ואפשר גם אחרת

דרך קלה יותר להבטיח את החלפת המסך בהצלחה היא לפנות למעבדת תיקונים ניידת. למשל, לפנות לחברת מובילאב תיקון טלפונים עד הבית שמבצעת שירות זה בכל מקום ובכל זמן. המשמעות היא שאתם יכולים להישאר בביתכם או במקום עבודתכם ולראות במו עיניכם את הפעולה, כך שהסיכוי שתקבלו מסך לא מקורי או שירות לא איכותי שואף לאפס. והבונוס הגדול – התיקון נמשך מקסימום שעה ואתם חוסכים הרבה זמן, כסף וטרחה.

אולי תאהבו גם את